Skip to content

תשלום הארנונה יוכפל ל'דירות רפאים"

במסגרת הצעדים להרחבת היצע הדיור, אישרה היום ועדת הכספים היום את התקנות שהגישו שר הפנים ושר האוצר לגביית כפל ארנונה לדירות מגורים שאינן בשימוש. בישראל ישנן 46,855 דירות כאלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד. לפתור את מצוקת הדיור
שר האוצר יאיר לפיד. לפתור את מצוקת הדיור

ועדת הכספים אישרה היום את התקנות שהגישו שר הפנים, גדעון סער ושר האוצר, יאיר לפיד, לגביית כפל ארנונה לדירות מגורים שאינן בשימוש ("דירות רפאים"). זאת, במסגרת הצעדים להרחבת היצע הדיור.

עשרות אלפי דירות ריקות

על פי נתונים שהוגשו לקבינט החברתי כלכלי, בישראל ישנן 46,855 דירות שאינן בשימוש. הערים בהן התופעה היא הנפוצה ביותר הינן תל אביב-4,746 דירות, חיפה-3,445 דירות וירושלים-3,429 דירות.

בערים מסוימות בישראל רכישת דירות לצורכי נופש או מגורים לפרקי זמן קצרים הפכה לתופעה שכיחה ביותר. דירות אלה, שבמרבית הזמן עומדות ריקות, מקטינות את היצע המגורים בעיר ופוגעות במרקם העירוני בשכונות הקיימות. מטרת המהלך הוא לעודד הוצאות חלק מהדירות הללו להשכרה.

הוראת שעה לשנתיים

 לנקוט בכל צעד אפשרי. השר סער (צילום: לוי דודי, ויקימדיה)
לנקוט בכל צעד אפשרי. השר סער (צילום: לוי דודי, ויקימדיה)

משרדי הפנים והאוצר גיבשו תקנות, הקובעות כי ייגבה תשלום ארנונה כפול עבור דירות מגורים שלא יהיה בהן שימוש במשך תשעה חודשים. כמו כן נקבע כי התקנות יותקנו כהוראת שעה לשנתיים, במהלכן ייבחנו יישומן והשפעתן על שוק הדיור.

סיווג חדש בצו הארנונה

התקנות מאפשרות לרשויות להחליט, באישור שרי האוצר והפנים, על יצירת סיווג חדש בצו הארנונה לפיו בעליהן של דירות שאינן בשימוש יידרשו לשלם כפל ארנונה. יצוין, כי רשויות שיחליטו על החלת הצו בשטחן יוכלו להחריג מקרים מסוימים על פי שיקול דעתן על מנת להימנע מפגיעה באזרחים שדירותיהן נכנסות לקטגוריה האמורה בשל נסיבות ייחודיות.

שר האוצר, יאיר לפיד: התקנות שאושרו היום בוועדת כספים הן צעד נוסף שיסייע להגדיל את היצע הדירות בישראל. אמשיך לפעול בכל מסגרת אפשרית כדי לפתור את מצוקת הדיור ולהקל על מעמד הביניים הישראלי".

שר הפנים, גדעון סער: "המשבר מחייב לנקוט בכל צעד אפשרי כדי להגדיל היצע הדירות בשוק, בין להשכרה ובין לרכישה. הכפלת תשלום הארנונה על דירות מגורים שאינן בשימוש תעודד את השכרת הדירות, תגדיל את היצע הדיור בבנייה הקיימת ותסייע בשמירת המרקם העירוני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן