Skip to content

160 דוחות ביום ממוצע בגין שימוש בסלולארי בזמן הנהיגה בעיר

הנהגים לא מפסיקים לסמס ולדבר בזמן הנהיגה: 57,821 דוחות הוטלו ע"י משטרת ישראל בערים בשנת 2012 בגין שימוש אסור בסלולארי בזמן הנהיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקנס בסך 1,000 השקלים בגין דיבור בסלולארי ללא דיבורית או קריאת וכתיבת סמסים בזמן הנהיגה ככל הנראה לא מרתיע את הנהגים במדינת ישראל שלא לבצע עבירות אלו. על פי הנתונים, בשנת 2012 מספר הדוחות שניתנו לנהגים בגין עבירה זו ירד בארבעה אחוזים בלבד, כאשר בשנת 2011 ניתנו לנהגים בערים 60,233 דוחות בגינה.

SMS בשעת נהיגה (צילום רועי פלצמן- אור ירוק).

בממוצע של חמש השנים האחרונות (2008-2012), כ- 58 אלף דוחות ניתנים בשנה בערים בגין שימוש בסלולארי בזמן נהיגה. המשמעות: מדי שנה מכניסה המדינה כ- 58 מליון ש' רק בגין מתן דוחות אלו.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ההתעסקות בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה הפכה למכת מדינה מסוכנת. כאשר נהג מחפש מספר לחיוג או קורא וכותב סמסים יש לכך השלכות מסכנות חיים. יש להגביר את האכיפה כנגד נהגים שעושים שימוש אסור בטלפון הסלולארי למען הרתעת הציבור מפני שימוש מסוכן זה. במקביל, על המדינה לאמץ את ההנחיות האמריקאיות ולאסור על עובדיה לקרוא או לכתוב הודעות טקסט בזמן נהיגה".

התפלגות נתוני דוחות בגין שימוש בטלפון סלולארי בשעת נהיגה בשנת 2012 מראה כי:
• בירושלים ניתנו 11,633 דוחות, עלייה של 40% במספר הדוחות לעומת שנת 2011.
• בתל אביב ניתנו 4,656 דוחות, ירידה של 40% במספר הדוחות לעומת שנת 2011.
• בחיפה ניתנו 3,030 דוחות, ירידה של 12% במספר הדוחות לעומת שנת 2011.
• ברמת גן ניתנו 2,438 דוחות, עלייה של 23% במספר הדוחות לעומת שנת 2011.
• בנתניה ניתנו 1,977 דוחות, עלייה של 41% במספר הדוחות לעומת שנת 2011.
• בראשון לציון ניתנו 1,646 דוחות, ירידה של 4% במספר הדוחות לעומת שנת 2011.

הסחת דעת בזמן הנהיגה נגרמת כאשר הנהגים מקצים קשב לפעילות נוספת בעת הנהיגה. בנהיגה קשה לעסוק בריבוי משימות, בעיקר אם המשימה הנוספת היא מורכבת או דורשת זמן. בשנים האחרונות גדל העניין בסכנות הנובעות מהסחות דעת בזמן הנהיגה, בעיקר בנוגע לשימוש בטלפון הנייד. התחכום הטכנולוגי בטלפונים הסלולאריים יוצר עמוס פיזי וקוגניטיבי על הנהגים שגורע מאיכויות הנהיגה שלהם.

כאשר דעתם של הנהגים מוסחת, הדבר יכול לגרום לזמן תגובה ארוך יותר, לפחות תשומת לב לסביבה ולבלימה מאוחרת ופתאומית ולכן היא עלולה לסכן את בטיחות הנהגים ואת משתמשי הדרך האחרים.

על פי נתוני NHTSA – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית, השימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה מגדיל את הסיכון לתאונה פי 4. כשהנהגים מחפשים מספר, מחייגים או מקבלים שיחה, כותבים וקוראים סמסים, תשומת הלב לכביש פוחתת. מבדיקה שנערכה על ידי NHTSA ל-837 נהגים שהשתמשו בטלפונים ניידים נמצא, כי כמעט 50% נסחפו וסטו מהנתיב, 23% התקרבו מדי לרכב שלפניהם, 21% "חתכו" רכב אחר ו- 18% כמעט פגעו ברכב אחר.

ולסיום, סרט המראה מה קורה במבחן נסיעה בשעת קריאה או כתיבת הודעת SMS.

1 Comment

  1. יותם
    11 בדצמבר 2013 @ 10:50

    סרטון מצויין!מראה לנו את מה שכולנו יודעים ומסרבים להפנים.חברות הביטוח כבר קלטו מזמן שהנהגים הצעירים הם אחוז גדול מתאונות הדרכים שנגרמות משימוש בסלולר וכנראה שגבלל זה הם הציעו לנו הנחות והחזרים רציניים אם אני אתקין מערכת התרעה ברכב שהבן שלי מבוטח עליו.. באמת שעדיף להשאיר את הפלא בצד בזמן הנהיגה, זה לא שווה את זה!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן