Skip to content

נמשכת התרסקות הדולר

הערכה: מגמה זו תמשך אם הפד' לא יודיע על צמצום היקף הרכישות. הלחץ על בנק ישראל גובר. צמד הדולר שקל שבר אמש את אזור התחתית האחרונה הניצבת ב-3.5 שקלים לדולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדולר האמריקני ממשיך לאבד גובה מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. אנו מעריכים, כי מגמה זו תימשך עד סוף השנה והיא עשויה להימשך גם אל תוך השנה החדשה אם הפד' לא יודיע על צמצום היקף הרכישות במסגרת פגישת הריבית הבאה אשר תתקיים ב-18 בדצמבר.

זירה מקומית

המדדים המקומיים יורדים מעט על רקע ההססנות בזירה הבינלאומי. מדד ת"א 25 אשר סגר אמש באזור 1363 נקודות ימשיך לדשדש במהלך היום בין 1360-1375. רמת ההתנגדות המשמעותית ניצבת ב-1400 הנקודות ואילו התמיכה ב-1350.

בזירת המט"ח, הלחץ על בנק ישראל גובר. צמד הדולר שקל שבר אמש את אזור התחתית האחרונה הניצבת ב-3.5 שקלים לדולר וכעת נראה, כי הצמד ינסה לבסס את מעמדו מתחת לרמה זו בדרך ליעד הבא שלנו : 3.45. יתכן כי בנק ישראל ינקוט צעדים בכדי למנוע את המשך הנפילה של הדולר הפוגעת בכלכלה המקומית. אנו מעריכים, כי התערבות רגילה לא תצליח לבלום את התחזקותו של השקל וכי בנק ישראל יחד עם האוצר יאלצו למצוא פתרון יעיל שיבטיח יציבות בשוק ויגרום לספקולנטים לברוח.

זירה בינלאומית

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו את השבוע בעליות שערים קלות על רקע נתוני התעסוקה המצוינים שהתפרסמו בשישי האחרון.

היום לא יפורסמו נתוני מקרו משמעותיים ולכן העליות בשווקים צפויות להימשך.

בזירת המט"ח הבינ"ל, הדולר נחלש מול האירו ונסחר כעת באזור ה-1.3740 דולר לאירו. המבחן הבא של הצמד – 1.3830. פריצה של רמה זו תוביל להמשיך הזינוק אל עבר 1.4. הין היפני גם כן נחלש מול כל המטבעות הנסחרים מולו. המשקיעים נוטשים את הין, הנחשב למטבע חוף מבטחים וממשיכים להשקיע את כספם בנכסים מסוכנים יותר המניבים תשואות גבוהות יותר. נעילה יומית מעל 103.3 ין לדולר תוביל לזינוק אל עבר 105 לפחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן