Skip to content

הטיסות בשדה דב בתל אביב התבטלו ביום רביעי והועברו לנתב"ג

טיסות ארקיע וישראייר יועברו לנתב"ג והנוסעים יטופלו בטרמינל 1. נתב"ג נערך לקראת הסערה כדי להבטיח את בטיחות העובדים, הנוסעים והמטוסים. רכבת ישראל נערכת לסערה. אם יירד שלג בירושלים – תתוגבר תנועת הרכבות לעיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשל מזג האוויר יבוטלו ביום רביעי השבוע הטיסות בשדה דב בתל אביב וכל הטיסות של ארקיע וישראייר יבוצעו בנתב"ג. הנוסעים של חברות אלה יעברו את הליכי הצ'ק אין בטרמינל 1. רשות שדות התעופה ממליצה לציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה לגבי לוחות הזמנים של טיסותיהם.

היערכות בנתב"ג

נתב"ג נערך לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי להיכנס לאזורנו הערב. "המשימה שלנו היא בטיחות העובדים, הנוסעים והמטוסים ובעיקר להוציא ולקבל טיסות מרבית ולוודא שהנוסעים מגיעים לטיסותיהם בביטחה", אומר שמואל זכאי מנהל נתב"ג.

בעקבות כניסת תחזית מזג אוויר קשה מלווה רוחות מערביות יבוצעו כל הנחיתות וההמראות במסלול הארוך בנתב"ג מכיוון מזרח (מסלול 26). ההנחיות של התעבורה האווירית הצפויה הועברו לחברות התעופה ונעשה תיאום עם מערכת הפיקוח האירופית, כדי שאפשר יהיה ליצור גמישות בהמראות היוצאות מאירופה.

הצפות באיילון בחורף שעבר (צילום: רפי מיכאלי)
הצפות באיילון בחורף שעבר (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

רכבת ישראל נערכת לסערה

בעקבות תחזיות מזג האוויר, הצופות לימים הקרובים סערה ומשקעים רבים בכל רחבי הארץ, נערכת רכבת ישראל על מנת למנוע כל פגיעה של תנאי מזג האוויר בתנועת רכבות הנוסעים.
• יינתן תגבור של מנהלי תחנות ודיילים בתחנות הרכבת, בהיערכות לגידול בביקושים לרכבת בשל חסימות ועומסים בכבישים.
• יוצבו טכנאים ברכבות הנוסעים.
• יועמדו רכבות בכוננות.
• יוצבו צוותי כוננות של ביוביות, משאבות מים וטרקטורים לאורך המסילות.
• יוצבו צוותי תחזוקה בכל תחנות הרכבות (תחזוקת מסילות, תחזוקת אלקטרוניקה, תחזוקת תקשורת).
• יופעלו קרוניות לתחזוקת מסילות בצירים מוּעדים, לצורך פינוי שלג, סלעים עצים וכיו"ב.
• בעת הצורך יופעל חדר מצב.

רכבת ישראל נערכת (צילום ארכיון: דן בר דוב)
רכבת ישראל נערכת (צילום ארכיון: דן בר דוב)

אם ירד שלג בירושלים, נערכה רכבת ישראל להגדלת מספר הרכבות שמגיעות לירושלים ולהוספת קרונות ברכבות אלו. זאת, על מנת לאפשר תנועה אל ירושלים וממנה בשעה שהכבישים חסומים לתנועה ולאפשר גישה לציבור הרחב, המעוניין ליהנות מהשלג הירושלמי.

בחודשים האחרונים ביצעה חברת רכבת ישראל סקר לבחינת מצב העצים לאורך המסילות בכל רחבי הארץ, על מנת להקדים את הטיפול הנדרש בעצים ולמנוע את קריסתם לכיוון המסילות. הסקר, בתיאום מול משרד החקלאות וקק"ל, בוצע ע"י אגרונומים מומחים, אשר בדקו את מצב העצים וקבעו את דרך הטיפול בכל עץ. במסגרת זו, נכרתו עצים שאובחנו כבעלי סיכון להתמוטטות על מסילות הרכבת. זאת מכיוון וקריסת ענף או גזע עץ לכיוון המסילות עלול לגרום לנזק והרס רב וסיכון גבוה למספר רב של נוסעי הרכבת.

ברכבת ישראל מדגישים כי אם מזג האוויר הסוער יפגע בתנאי הראות של נהגי הקטר, תוטל הגבלת מהירות על רכבת הנוסעים, על מנת לשמור על בטיחות הנסיעה וייתכן כי יורגשו עיכובים בלוחות הזמנים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן