Skip to content

נומרולוגיה קבלית – הכל צפוי והרשות נתונה

בעזרת הנומרולוגיה, תורת האותיות והמספרים, ניתן ללמוד על אופיו של האדם, הפוטנציאל שלו והאפשרויות העומדות בפניו. יש הבדל מהותי בין הנומרולוגיה המערבית לקבלית, מסביר הנומרולוג, ניר גוטליב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תורת הנומרולוגיה עוסקת במשמעות המיסטית של המספרים והחיבור ביניהם. דרך צירוף ושילוב המספרים המרכיבים את השם, תאריך הלידה, שמות ההורים ועוד, ניתן ללמוד על תכונותיו של האדם, החוזקות או החולשות שלו וכיצד יבחר לנהוג במצבים שונים בחיים. באמצעות המספרים גם אפשר להבין ולחזות מצבים עתידיים בתחומים השונים: אישיים, תעסוקתיים ואפילו בריאותיים.

הנומרולוגיה מלמדת את האדם מי הוא ומהן יכולותיו. כשהאדם מודע לתכונותיו וכישרונותיו הוא יכול להתחיל וליצור שינוי בחייו. יש לזכור כי לעולם יכול האדם לשנות רק את עצמו ולא את האחר. ברגע שאני משנה את עצמי רק אז יש סבירות שהאחר ישתנה בעקבותיי; כאשר אני אחייך לאדם סביר להניח שאזכה לחיוך בחזרה.

הכוח שבאותיות העבריות

יש הבדל מהותי בין הנומרולוגיה הקבלית לנומרולוגיה המערבית. השוני בין התורות מתבטא לא רק בכך שמדובר באותיות עבריות ובסיכום ערכן המספרי (גימטריה), אלא גם בסדר שבו האותיות מופיעות ולשילוב ביניהן. למשל את השמות אמיר ומאיר מרכיבים אותן האותיות וזו גם אותה הגימטריה, לכן לסדר שבו מופיעות האותיות תהיה השפעה עצומה על משמעות פענוח המפה הנומרולוגית.

הנומרולוגיה המערבית יצאה מבית מדרשו של פיתגורס, שגם הוא כמו חוכמת הקבלה גרס כי לכל מספר יש משמעות. רק שפיתגורס האמין במספרים השלמים ולא ייחס כלל חשיבות לאותיות האלף-בית העבריות, שיש בהן כוח.

עשרים ושתיים האותיות העבריות הן הנוסחה המקיימת ומרכיבה את היקום וחלקיו. בדיוק כמו טבלת היסודות הכימיים – כאשר אנחנו מחברים בין מולקולות שונות אנחנו מקבלים תוצרים אחרים – כך גם כל חיבור של אותיות ייתן תוצאה אחרת.

לדוגמה: שני אטומים של מימן ואטום אחד של חמצן ייתנו ביחד מולקולת מים. כול אחד ממרכיבי המים בפני עצמו מגביר בעירה, אבל כשהם מתחברים הם מכבים בעירה, כך גם באותיות העבריות, כל מיקום של אות ייתן תוצאה שונה.

פשוט לקבל

בעבר, הנומרולוגיה הקבלית, כחלק מתורת "הסוד", הייתה ידועה רק ליחידים, עד שלימודי הקבלה התחילו להיות נגישים להמונים.

תורת הקבלה היא השקפת עולם דתית רוחנית, המקיפה את העולם בכלל ואת האדם בפרט. היא תורת התשובות והפתרונות לכל השאלות והלבטים, וכשמה כן היא – היכולת לקבל. היכולת לקבל את האחר, היכולת לקבל את עצמי, היכולת לקבל את המציאות כמו שהיא, ללא שום שיפוטיות וללא שום ביקורתיות. פשוט לקבל. כי רק כשאני מקבל משהו באמת, ללא תנאים וללא ביקורת, מתחיל ריפוי עצמי אמיתי. יסוד ההבנה הקבלית הוא בהקבלה – במקביל – "כפי שלמעלה כן למטה".

 על פי תורת הקבלה הנשמה מגיעה לעולם עם יעדים ברורים מאוד. כל הדברים ידועים ונבחרים מראש ולנו יש רשימת מטלות מאוד מוגדרת. בעצם ההגעה שלנו לעולם כבר טמונה תוכנית עבודה שעלינו לבצע, על מנת שנטפס מעלה בסולמות רוחניים.

היקום הוא מקום מדויק

הנומרולוגיה הקבלית מפשטת את הדברים ומראה לנו כי לכל אות ומספר יש משמעות ולא רק ערך, ועל ידי צירופי אותיות וצירופי מספרים אנחנו בעצם יוצרים מציאות אמיתית בחיינו. היקום הוא מקום מדויק להפליא וכל דבר שקורה, קורה בדיוק בזמן הנכון. אין מוקדם ואין מאוחר, הכול קורה בדיוק מופתי.

גם השימוש בתאריך העברי חשוב, כי הדיוק שלו גבוה ביותר. הוא מתבסס על שילוב של שנת שמש עם שנת ירח, בעוד שהתאריך הלועזי מסתמך על שנת השמש בלבד, מה שיוצר חוסר דיוק. על פי הספירה היהודית, התאריכים ייצאו תמיד זהים לתנועת גרמי שמים, ואילו על פי ספירות אחרות אין דיוק בין הספירה לגרמי שמים – דבר שיוצר סטיות לאורך שנים וגורם לאי דיוקים בפרשנויות של מפות נומרולוגיות ואסטרולוגיות כאחד. לכן בכל מפה נומרולוגית מומלץ תמיד לשלב גם את התאריך העברי, על מנת לקבל את הכלים המתאימים ביותר לשינויים בחיים וליצירת אושר אמיתי.

הנומרולוגיה הקבלית חושפת את האפשרויות ונותנת את הכלים

על פי הנומרולוגיה הקבלית ניתן לשנות אורחות חיים וללמוד להיות יותר מאושרים. בסיס התורה הזאת הוא קודם כל הכרת ה"אני": ההבנה מי אני ביחס לעצמי וביחס לסביבה, מה תפקידי בעולם, מהן היכולות שלי ואלו שיעורים עלי לחוות.

הנומרולוגיה הקבלית היא תורה מופלאה ויש בה את היכולת להראות לנו כיצד ואיך להתחיל את השינוי האמיתי של חיינו, זה שיביא לנו את האושר הפנימי, ללא קשר למצב כלכלי, מעמד, חברים, או רכוש, על ידי כך שנממש את היעוד שלנו.

את בחירת הנשמה למימוש ייעודה ניתן לדעת על פי רגע יציאתה לעולם הפיזי. תאריך הלידה, שם האדם ושמות הוריו, הם תעודת הלידה לפוטנציאל הטמון בכל אחד ולהזדמנויות שיהיו לו בחייו בעולם הזה. הבחירה כיצד לממש הזדמנויות אלו היא של האדם עצמו. הנומרולוגיה הקבלית רק חושפת את האפשרויות ונותנת את הכלים.

לדוגמה, אם נניח ידוע מראש כי האדם צריך להיות בחייו בסביבה טיפולית, הרי שיש לו את הבחירה החופשית (בצורה קיצונית) להיות רופא או להיות חולה. אם האדם צריך לפעול בתחום של חוק ומשפט, עומדות בפניו האפשרויות להיות שוטר, אסיר, עורך דין, שופט וכו'. במסכת שבת מופיעה הסוגיה " האי מאן דבמאדים יהי גבר אשיד דמא. אמר רבי אשי: אי אומנא, אי גנבא, אי טבחא, אי מוהלא".

ובתרגום לעברית: מי שנולד במזל מאדים יהיה גבר אוהב דמים. הוא יכול לבחור להיות שוחט, מוהל, טבח, או חלילה רוצח. בבחינת הכל צפוי והרשות נתונה, כי לאדם יש תמיד את הבחירה.

על ידי צירוף ופענוח כל המספרים המהווים את 'תעודת הלידה' שלנו, יש באפשרותנו לגלות את האמת על חיינו ומה באמת יגרום לנו לאושר. נוכל להבין מדוע מצבים מסוימים קשים, או נוחים פחות ממצבים אחרים, מהו הייעוד של חיינו וכיצד ניתן להגשים את עצמנו בצורה נכונה על מנת להיות מאושר מבפנים.

ניר גוטליב – נומרולוג, ראש מגמת תורות האבחון – מכללת גושרן, מחבר הספר "הנומרולוגיה הקבלית וכוח האותיות" וספר "הסודות", www.nirgotlib.co.il
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן