Skip to content

המתורגמן מכה חזרה: אני אלוף בשפת חרשים

זוהה המתורגמן המזויף שעורר את זעם החירשים ברחבי העולם, אבל מארגני טקס הזיכרון למנדלה מכחישים כל קשר אתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מי באמת לקה בהתקף סכיזופרני?
מי באמת לקה בהתקף סכיזופרני?

האיש שהואשם בנפנופי ידיים חסרי פשר במהלך טקס הזיכרון לנלסון מנדלה הגן היום על "ביצועי האלופים" שלו ביום שלישי, אבל הודה שייתכן שלקה בהתקף סכיזופרני בעודו על הבמה.

המתרגם, שזוהה כטמסנקה ג'נטי, בן 34, סיפר לכתב העיתון "יוהנסבורג סטאר" שהחל לשמוע קולות בתוך ראשו ולהזות, מה שמסביר את תנועותיו חסרות הפשר שעיצבנו חירשים בכל רחבי העולם.

"לא יכולתי לעשות כלום. נמצאתי לבד במצב מסוכן מאוד. ניסיתי להשתלט על עצמי כדי שהעולם לא יבין מה מתרחש. אני מצטער מאוד. זה המצב שמצאתי בו את עצמי", אמר. הוא הוסיף שאין לו מושג מה עורר את ההתקף, אבל שנטל תרופות לטיפול בסכיזופרניה שהוא לוקה בה.

מיליוני צופי טלוויזיה ראו את ג'נטי מתרגם ביום שלישי בטקס הזיכרון לנלסון מנדלה בנוכחות מנהיגים מכל רחבי העולם, אולם איגוד החירשים הגדול בדרום אפריקה גינה אותו כשרלטן, שהמציא סימנים. ג'נטי מצדו אמר בשידור רדיו, שהוא מרוצה מהופעתו בטקס הזיכרון לגיבור המאבק באפרטהייד. "לגמרי, לגמרי. אני חושב שאני אלוף בשפת הסימנים", הוא אמר.

הגילויים על לשונו הבלתי שגרתית של ג'נטי – לדברי מומחים הוא לא הצליח לבטא בידיו ביטויים בסיסיים כגון "תודה" או "מנדלה" – עוררו אתמול, רביעי, מרדף אחרי המתורגמן המסתורי.

לדברי ממשלת דרום אפריקה, שארגנה את אירוע הזיכרון, לאיש לאיש מושג על זהות המתורגמן, וכך טוענת גם מפלגת הקונגרס הלאומי האפריקני, מפלגת השלטון שמנדלה עמד בראשה. מצד אחר, בקטעי סרטים שצולמו באירועים של המפלגה בשנה שעברה הוא נראה מנפנף בידיו סמוך לנשיא ג"קוב זומה. ג'נטי אמר שהוא עובד בחברת "מתרגמי דרום אפריקה", שנשכרה על מפלגת השלטון לספק מתורגמן לטקס הזיכרון: "לגמרי. זה מה שקרה", הוא אמר בשידור הרדיו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן