Skip to content

רכבות פועלות בשבת לחילוץ אנשים שנתקעו בירושלים

שר הכלכלה נפתלי בנט נתן היתר כללי להפעיל אמצעי חירום בשבת ובעקבות כך הורה שר התחבורה ישראל כץ לרכבת ישראל להפעיל את הרכבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכבת ישראל הפעילה ביום שישי בשעה 17:30 רכבת מיוחדת מירושלים לחיפה ובשבת יופעלו רכבות מירושלים לחיפה – בשעה 11 בבוקר ובשעה 2 בצהריים. רכבות ללא תשלום ייצאו היום (שבת) מתחנת מלחה בירושלים בשעות: 17:00, 18:30, 19:50 וב-22:00. הרכבות בקו יעצרו בתחנות בית שמש, לוד, תל אביב מרכז, נתניה בנימינה וחיפה.

היתר להפעול בשבת

(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

שר הכלכלה נפתלי בנט נתן היתר כללי להפעיל אמצעי חירום בשבת. בין השאר, גם את הפעלת הרכבת, כדי לחלץ נוסעים שנתקעו עם כלי רכבם בשלג שיצרה הסופה. בראיון לערוץ 10 הודיע השר, כי כל אמצעי חירום שיצטרך לפעול בשבת ויגיש בקשה בהתאם לחוק יקבל אישור מידי לעשות זאת. השר הדתי אף ציין, כי למטרות אלה הוא יהיה זמין בטלפון גם בשבת.

בעקבות מתן ההיתר הורה היום שר התחבורה ישראל כץ לרכבת ישראל להפעיל רכבות מירושלים לתל אביב במהלך כל השבת. "אנחנו במצב חירום ויש לאפשר לאנשים להגיע לביתם", אמר כץ בתדרוך שקיים לנוכח המצב. רכבת ישראל מיהרה ליישם את ההוראה ובשעה 17:30 הופעלה רכבת מיוחדת מירושלים לחיפה.

איסור והיתר

על פי התקנות – אסור להעביד עובד בשבת ללא היתר משר הכלכלה (מקודם שר התעשייה המסחר והתעסוקה). שר הכלכלה רשאי לתת היתר לעבודה בשעות נוספות בתקופה של הכרזת מצב חירום. כך נהג הפעם השר בנט, לאחר שהכריז על מצב חירום בעקבות הסופה.

הנחיה השר בנט באה לאחר הערכת מצב, וזאת על מנת לתת שירותים חיוניים לציבור, לאפשר חילוץ אנשים בשבת והפעלת מוקדי החרום בערים החסומות ותיקון נזקים חמורים כתוצאה מהסופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן