Skip to content

בית חולים זיו בצפת מתפקד למרות חסימת דרכי הגישה

החולים ממשיכים להגיע בנגמ"שים וברכבי 4X4. בין המפונים לחדר המיון תינוקת בת שנתיים וחצי מצפת, חולת אסטמה, שנזקקה לחמצן לאחר שמכשיר האינהלציה בביתה חדל לפעול, ילדה שהגיעה עם חשש להיפותרמיה ויולדת שהובאה במהלך הסערה על ידי אמבולנס עם שרשראות על הגלגלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הסערה נחסמו  דרכי הגישה אל המרכז הרפואי זיו בצפת לרכב פרטי. הגישה אפשרית רק לרכבי שטח 4X4, אמבולנסים מיוחדים המותאמים לנסיעה בשלג עם שרשראות על הגלגלים וכלי רכב צבאיים. למרות הקושי, חדר המיון וחדרי הלידה במרכז הרפואי זיו פועלים כסדרם. על הזקוקים לסיוע רפואי לפנות למוקד העירוני בצפת או למד"א. אין לנסות ולהגיע ברכב פרטי. 

לחדר המיון פונו במהלך הלילה ואתמול בערב חולים בודדים, מרביתם נזקקו לסיוע רפואי בעקבות הפסקת החשמל בעיר צפת. בין המפונים לחדר המיון תינוקת בת שנתיים וחצי מצפת חולת אסטמה, שנזקקה לחמצן לאחר שמכשיר האינהלציה בביתה חדל לפעול עקב הפסקת החשמל בעיר. ילדה נוספת פונתה על ידי אמבולנס עם חשש להיפותרמיה ואושפזה במחלקת ילדים. גבר מצפת, חולה במחלת ריאות חסימתית (COPD), פונה אף הוא על ידי אמבולנס מיוחד המותאם לנסיעה בשלג, לאחר שמכונת החמצן בביתו חדלה לפעול ובלון החמצן הרזרבי נגמר אף הוא. חולה מבוגר מאחת השכונות הגבוהות בצפת פונה מביתו על ידי נגמ"ש צה"לי, אשר חבר לאמבולנס מד"א שהעבירו לטיפול בחדר המיון.

במהלך 48 השעות האחרונות היו 13 לידות בחדרי הלידה. מרבית היולדות הגיעו לחדר הלידה לפני שיא הסערה, אך בין היולדות גם יולדת שהובאה במהלך הסערה על ידי אמבולנס עם שרשראות על הגלגלים ויולדת שהובאה על ידי בעלה ברכב 4X4.

ארבעה חולי דיאליזה מרמת הגולן שהגיעו לטיפול ביום שישי בבוקר, נשארו לאשפוז בבית החולים לאחר שאי אפשר היה להסיעם בחזרה לביתם עקב השלג הכבד בצפת וכן חסימת הכבישים ברמת הגולן.

אמבולנס מד"א מתחנת צפת בשלג (צילום מד"א)
אמבולנס מד"א מתחנת צפת בשלג (צילום ארכיון: מד"א)

בנוסף, לחדר המיון הגיעו עשרות פניות טלפוניות מתושבי צפת והאזור, הנמצאים בביתם ללא חשמל, אשר ביקשו לקבל הנחיות כיצד לנהוג בקור העז על מנת לשמור על בריאותם ובריאות משפחתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן