Skip to content

"נתניהו שוגה בטקטיקה מול ארה"ב אך צודק במטרה הסופית"

כך אומר פרופ' (אלוף מיל.) יצחק בן ישראל. בארוע שבתרבות בתיאטרון חולון אמר עוד בן ישראל כי "ניתן יהיה להגיע להסדר ביניים. אך לא כפתרון מוחלט, לפחות לא ב 20 שנה הקרובות. העם הפלסטיני נכפה בדעתו ובהחלטותיו על ידי קבוצות פיגוע וטרור שמחליטות עבורו וזה יוצר בעייתיות גדולה להסכם סופי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ראש הממשלה נתניהו שוגה בהתנהלות ובטקטיקה האגרסיבית שבה הוא בחר להתנהל מול ארה"ב ומדינות המערב אך צודק במטרה הסופית". כך אומר האלוף (במיל.) פרופ' יצחק בן ישראל, המשמש כראש סדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת ת"א; כיו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח במשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל וכיו"ר סוכנות החלל הישראלית.

יצחק בן ישראל: "הסדר ביניים. לא פתרון מוחלט" (צילום: תיאטרון חולון)

יצחק בן ישראל: "הסדר ביניים. לא פתרון מוחלט" (צילום: תיאטרון חולון)

"השגיאה של נתניהו היא בדרך ההתנהלות בה הוא בוחר להציג את הדברים", אמר בן ישראל למנחת שבתרבות בתיאטרון חולון, נחמה דואק. "הוא צודק במטרה הסופית שיש לשמור על ביטחון ישראל ואזרחיה אך טועה בגישה האגרסיבית בה הוא פועל. זו דרך שגויה! בטח מול ארה"ב ומדינות העולם".

לגבי המצב עם סוריה, אמר פרופ' בן ישראל: "המצב במזרח התיכון הולך ומשתנה אך תמיד יש להיות ערוכים ולשמר את המקצועיות של צה׳ל". ״הסיכוי שהסורים יצליחו להחביא  נשק כימי בכמות משמעותית בלי שישראל והעולם יידע הוא מאוד קטן. האיסוף המודיעיני שלנו יודע מה קורה והוא בשיתוף פעולה מודיעיני עם ארה"ב מאוד הדוק בנושא זה. "לאסד יש טילים שמכסים את כל מדינת ישראל. תמיד כדאי להיות ערוכים לכך״. הם יודעים לפגוע באזור גדול אך לא בדיוק יתר. אנו נתונים במצב שבו תקציב צה״ל הוא חסר ביותר ועל כרעי תרנגולת וחייב לגדול בצורה משמעותית".

בהתייחס לשאלה לגבי המשא ומתן עם הפלסטינים הוסיף ואמר בן ישראל: "ניתן יהיה להגיע להסדר ביניים. אך לא כפיתרון מוחלט, לפחות לא ב 20 שנה הקרובות. העם הפלסטיני נכפה בדעתו ובהחלטותיו על ידי קבוצות פיגוע וטרור שמחליטות עבורו וזה יוצר בעייתיות גדולה להסכם סופי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן