Skip to content

שר האוצר מתנגד להקמת מעון רשמי לראש הממשלה

מתנגד גם לרכישת מטוס בעלות כוללת של יותר מ-800 מיליון שקל. לפיד: בימים של הידוק חגורה כשהפערים בין עניים לעשירים הם מהגבוהים בעולם, מן הראוי שממשלת ישראל תקפיד על צניעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד.
שר האוצר יאיר לפיד

שר האוצר, יאיר לפיד, יציג היום בצהריים בישיבת הממשלה את התנגדותו להצעת ההחלטה על הקמת ועדה ציבורית, אשר תבחן את האפשרות לרכישת מטוס עבור טיסות ראש הממשלה ונשיא המדינה ולבחינת האפשרות להקמת מבנה חדש למשרד ראש הממשלה ומעון רשמי לרה"מ.

בהתנגדות שהוגשה על ידי משרד האוצר להצעה נאמר, כי הן הקמת המעון הרשמי והן רכישת המטוס, שעלותו כ-100 מיליון שקל, לראש והממשלה ולנשיא המדינה, בעלות כוללת של יותר מ-800 מיליון שקל, נדונו במשך השנים על ידי גורמים מקצועיים שונים אשר לא מצאו הצדקה כלכלית למימושם. בנוסף, באשר לרכישת מטוס נמצא כי זו תיצור עלויות משמעותיות הן בגין הרכישה והן עבור תחזוקה, הפעלה ואכסון המטוס.

שר האוצר כתב בהתנגדותו: "ברמה הערכית אנו סבורים שבימים אלה של הידוק חגורה והעלאות מיסים וכשהפערים בין עניים לעשרים הם מהגבוהים בעולם, מן הראוי שממשלת ישראל תקפיד על צניעות, ולא תעשה צעדים שיגרמו לציבור לחוש שההנהגה שלו מנותקת מקשיי היום יום של חייו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן