Skip to content

איך לשמור על הרכב ועל הבטיחות לאחר הסופה האחרונה

הקור, השלג והגשם שביקרו אצלנו בימים אלה יתנו את אותותיהם ברכבים שלנו. יש להניח שכמה מאיתנו יבחינו בהופעת נזקים למערכות הרכב ובתופעות שאינן מוכרות לנו. טמפרטורה נמוכה באופן קיצוני גורמת להתכווצות ופריכות של חלפים ומכלולים שונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איגוד המוסכים פירסם הנחיות לטיפול ותחזוקת הרכב בחורף קיצוני במיוחד, כמו שחווינו בימים האחרונים.

מערכות קירור המנוע:

מצנן מים (ראדיאטור) עשוי על-פי רוב משילוב חומר פלסטי ותרכובת מתכת, עלול להיסדק ולגרום לאיבוד נוזל קירור למנוע וכתוצאה מכך להתחממות המנוע. בנוסף יש לבדוק את צינורות המים ויתר מכלולי מערכת קירור המנוע.

מערכת חשמל ואלקטרוניקה:

המצבר והאלטרנטור – עקב הקור נגרמת התנגדות חשמלית גבוהה במצבר ולכן קשה לו "להתאושש" כדי להפעיל את מערכות החשמל וכן – טעינתו קשה יותר. סבירות גבוהה מאוד שיוחלפו מצברים תחילה באופן יזום ואח"כ בבדיקת טעינה. אם הרכב לא מניע, לא מומלץ להניע עם כבלים מרכב אחר או ב"בוסטר", אלא להחליף מצבר.

מערכת הצתה:

בידוד סלילי ההצתה וחוטי ההצתה, אם קיימים. מצתים עלולים להיסדק ויגרם זיוף בעבודת המנוע והרכב אף עלול להיתקע בדרך ולא להניע. (דברים אלה מיוחסים לרכבים פרטיים ומסחריים קלים בעלי מנועי בנזין ודיזל. במנועי דיזל, מערכת ההצתה אינה קיימת).

צמיגים:

חומר הצמיג עשוי מתרכובת חומרים שהקור פוגע בחיבור הכימי ביניהם. הצמיגים שמגיעים לארצנו אינם מיועדים לנסיעה בשלג ומזג אוויר קיצוני. אפשר לראות שחיקה מוגברת בסוליית הצמיג וסדקים בדופן הצמיג. רכב שנסע באזורים מושלגים, ונהגו הרגיש שהצמיגים מחליקים – חובה להחליפם בצמיגים איכותיים.

צמיג תקין ומנופח ( צילום דני בר )

צירי דלתות ומנעולים:

יש לשמן ולגרז את צירי הדלתות והמנעולים כדי למנוע שבר מפתחות ונזקים נוספים. מומלץ ביותר להחליף את מסנן שמן המנוע עקב חמצון שמן המנוע.

מרכב תחתון:

אם נסעתם בכבישים בהם פוזר מלח, יש לבדוק מרכב תחתון לאחר מספר ימים. חשוב לנקות את תחתית הרכב מאחור לווידוא כי צינור המפלט אינו סתום לפני הנעה.

שמשות הרכב:

נקו היטב את שמשת הרכב טרם הפעלת המגבים. אפשר להיעזר במים פושרים (לא רותחים). שימוש במגב על חלון מכוסה שלג עלול לשרוף את נתך מנוע המגבים ולהשבית אותם ו/או לעקם את זרוע המגב.

ניקוי כלל שמשות הרכב ומראות הרכב טרם יציאה לדרך. לבדוק כי קיים נוזל במיכל נוזל השמשות.

תחילת נסיעה והמשכה:

ודאו כי מסלול הרכב ממקום החנייה מפולס משלג, ורק לאחר מכן צאו עם הרכב והתחברו לכביש. במצב של קרח או קרה על הכביש, יש להתחיל לנוע עם הילוך שני כדי להימנע מהחלקה.

לאחר הנעה יש להשתמש בחימום הפנימי יחד עם הפעלת מזגן לניקוי אדים מהיר מחלל תא הנוסעים.
לכל אורך הנסיעה, הקפידו על נסיעה איטית ובהילוך נמוך.

העיקר לנהוג בזהירות ובאחריות !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן