Skip to content

"ישראל דיגיטלית": מיזם שיחבר את המדינה בסיבים אופטיים

במשרד ראש הממשלה טוענים כי ישראל היא על סף מהפכה בתחום התשתית הטכנולוגית וכי במסגרת מיזם הסיבים האופטיים תיפרש בישראל תשתית מהמתקדמות בעולם, שתאפשר חיבור של בתי אב ובתי עסק לרשת האינטרנט במהירות גבוהה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה הערב בישיבתה השבועית את הצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקים את המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית".

"ישראל דיגיטלית" הינו מיזם חברתי שנועד לקדם מתן שירותים דיגיטליים לאזרח, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. המדובר המדובר בפרישת תשתית של סיבים אופטיים, או תשתיות רלוונטיות אחרות.

סיבים אופטיים. יביאו את המהפכה לתשתית הטכנולוגית? (צילום: ויקיפדיה)
סיבים אופטיים. יביאו את המהפכה לתשתית הטכנולוגית? (צילום: ויקיפדיה)

בלשכת ראש הממשלה טוענים כי המהלך יאפשר לשפר את הקשר והנגישות של מערכות החינוך, הבריאות והרווחה במדינת ישראל לאזרחי המדינה תוך צמצום פערים גיאוגרפים וחברתיים – ובכך יקרב את הפריפריה למרכז. בהמשך יורחב המיזם גם למשרדי ממשלה רלוונטיים אחרים. בנוסף, יקדם המיזם מסחר מקוון, שיתוף מידע וידע ממשלתי, צמצום ביורוקרטיה ושימוש באמצעים מקוונים לשיפור וייעול השירות הניתן לאזרח מבלי שייאלץ לצאת מהבית. את הקמת המיזם מובילים במשרד ראש הממשלה, מנכ"ל המשרד, הראל לוקר והמשנה למנכ"ל, יוסי קטריבס.

במשרד ראש הממשלה אומרים כי ישראל מצויה על סף מהפכה בתחום התשתית הטכנולוגית וכי במסגרת מיזם הסיבים האופטיים תיפרש בישראל תשתית מהמתקדמות בעולם, אשר תאפשר חיבורם של בתי אב ובתי עסק לרשת האינטרנט במהירות של עד 1000 מ"ב. רשת התקשורת הארצית המתקדמת על גבי רשת החשמל תאפשר להעביר נתונים בצורה מהירה, זולה ובנפח מאסיבי ומהווה הזדמנות לספק שירותים איכותיים ומתקדמים מבלי שהאזרחים יצטרכו להגיע למשרד הממשלתי עצמו. בנוסף, תשתית זו מייצרת הזדמנות לקפיצת מדרגה בתחום השירותים הדיגיטאליים, הן במגזר הציבורי (בדגש על מתן שירותים דיגיטליים מתקדמים, בתחומי החינוך, הבריאות והרווחה, לרבות שירותים מרחוק), הן במגזר העסקי (בדגש על עסקים קטנים ובינוניים).

המיזם אמור, לטענת משרד ראש הממשלה, לתרום לצמיחה כלכלית, להגדלת הרווחה החברתית ולצמצום פערים חברתיים באמצעות טכנולוגיות מידע ותקשורת. בעשור האחרון מדינות מתקדמות גיבשו תכניות דיגיטאליות לאומיות – מהלך משולב למימוש יעדי הממשלה באמצעות טכנולוגיות מידע ותקשורת. אותן מדינות הזניקו את כלכלתן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר עם אישור ההחלטה: "בדומה למטה הסייבר אותו הקמנו שהצליח להציב את ישראל כמדינה מובילה בתחום הסייבר, כך גם מיזם ישראל דיגיטלית אותו אנחנו מקימים היום יציב את ישראל כמדינה מובילה בתחום השירותים הדיגיטליים לאזרח. העולם הולך לכיוון הזה. מיזם ישראל דיגיטלית הינו מיזם שאני רואה בו 'נתיבי ישראל חברתיים', מיזם שישנה את הדרך שבה אזרחי המדינה יקבלו שירותים מהמדינה – בחינוך, בבריאות וברווחה ואת הדרך שבה יעשו עסקים מכל פינה במדינה. גודלה הקטן של ישראל אינו מאפשר שתהיה בה פריפריה ומדיניות הממשלה היא לחבר את כל הקצוות בהיבטי התשתיות הפיזיות והתשתיות הטכנולוגיות. זהו צעד חברתי מהמדרגה הראשונה שיוביל לצמצום פערים חברתיים וגיאוגרפיים.״

במסגרת המיזם תוקם ועדת היגוי בין-משרדית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר אשר תתווה מדיניות דיגיטאלית לאומית, תאשר תכנית עבודה רב שנתית ותוכניות עבודה שנתיות הנגזרות ממנה. הוועדה בהשתתפות מנכ"לי משרדי התקשורת, התיירות, האוצר, הביטחון, הכלכלה, החינוך, הבריאות, הרווחה, הפנים, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, החשבת הכללית במשרד האוצר, ראש המטה הקיברנטי הלאומי, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנהלת התקשוב הממשלתי, הממונה על היישומים הביומטריים, ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו"ט), המדען הראשי במשרד הכלכלה ומנכ"לי משרדי ממשלה נוספים בהתאם לעניין ולצורך. במשרד ראש הממשלה יפעל גוף תיאום למיזם הלאומי "ישראל דיגיטאלית" שיפעל מול המערכת הממשלתית, הציבורית, (ובכלל זה השלטון המקומי) האקדמית, המגזר העסקי והתאגידים הבינלאומיים. במשרדי החינוך, הבריאות, הרווחה והכלכלה יוקמו צוותים משרדיים שיגבשו תכניות משרדיות בתחומם.

1 Comment

  1. דותן
    16 בדצמבר 2013 @ 13:45

    אנשים, תתחילו להצפין את התקשורת החשובה שלכם…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן