Skip to content

חייל צה"ל שלומי כהן נהרג בתקרית ירי בגבול לבנון

רס"ר כהן, בן 31 מעפולה, נפגע מירי משטח לבנון כאשר נהג בכביש פנימי סמוך לראש הנקרה, ברכב צבאי ובנסיעה מנהלתית. הוא הוחש לבית החולים ושם נקבע מותו. הלוויתו נערכה היום בחיפה. החייל הלבנוני שירה הסגיר עצמו לידי כוחות הביטחון הלבנוניים. דובר צה"ל: "הועבר מסר חמור לצד השני דרך יוניפי"ל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רב סמל ראשון שלומי כהן, בן 31 מעפולה, נגד בחיל הים, נהרג אמש (ראשון) מירי בגבול לבנון ישראל סמוך למוצב ראש הנקרה. החייל נהג ברכב צבאי סמוך לגדר המערכת בשעה 20:30 ולפתע נפתחה לעברו אש ממרחק של כמאתיים מטרים. שבעה קליעים פגעו ברכב ושני קליעים נוספים פגעו בו, כפי הנראה. הרכב לא היה ממוגן ירי ובנסיעה מנהלתית ונסע על ציר אחורי ולא על ציר המערכת. לאחר הירי הוא הדרדר מספר מטרים ונעצר. צוות רפואי צבאי פינה אותו לבית החולים בנהריה וביצע בחייל פעולות החייאה. מותו נקבע בבית החולים.

מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעוד ברהום, סיפר כי החייל הגיע ללא הכרה ובמצב אנוש כשהוא פגוע בפלג גופו העליון באזור הכתף. "המשכנו בפעולות החייאה במשך דקות ארוכות, אך למרות מאמצי ההחייאה נאלצנו לקבוע את מותו. אני לא יודע אם הוא נפגע מיריות. אולי זה רסיסים". הוא הסביר כי העלה את האפשרות שמדובר ברסיסים כיוון ש"היו מספר כניסות קטנות שחושבים שאלה אולי רסיסים. כרגע זו השערה".

גדר הגבול בראש הנקרה (צילום: דו"צ)
גדר הגבול בראש הנקרה (צילום: דו"צ)

סמוך לחצות הוחלט להשיב אש במקלע כבד לעבר לעבר דמויות חשודות במוצב של צבא לבנון ליד ראש הנקרה. ככול הנראה נפגע חייל לבנוני מאש זו. בין מוצב צה"ל במעבר ראש הנקרה למוצב של צבא לבנון, שנמצא כמה מאות מטרים צפונה ממנו על ציר החוף, ממוקם מוצב של יוניפי"ל. האזור מזרחית למוצבים רווי  בסבך של צמחייה ומעת לעת מקיים שם יוניפי"ל עבודות תשתית בקרבת גדר הגבול.

הלוויתו של שלומי כהן, נשוי ואב לתינוק בן עשרה חודשים, נערכה היום (שני) ב-17:00 אחר הצהריים בבית העלמין הצבאי בחיפה. משפחתו של החייל ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי.  דובר צה"ל מסר ש"צה"ל לא יסבול כל פגיעה או ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ושומר לעצמו את הזכות להגיב בזמן ובמקום שימצא לנכון".

הבוקר הסגיר עצמו החייל הלבנוני שירה והרג את החייל לידי כוחות הביטחון הלבנוניים. כך מפרסמים כלי התקשורת בלבנון. על פי הדיוווח הוא הסתתר כל הלילה בין עצי אורן לא רחוק ממקום הירי והבוקר יצא ממקום המסתור והסגיר עצמו לידי כוחות הביטחון המקומיים. בלבנון התפרסמו ידיעות שונות שטענו כי החייל נחטף בידי ישראל. הבוקר הסגיר עצמו החייל ושם קץ לחרושת השמועות.

קצינות של חיל הרפואה נושאות אלונקה ריקה ליד חדר המיון בבית החולים אמש (צילום: אליק מאור)
קצינות של חיל הרפואה נושאות אלונקה ריקה ליד חדר המיון בבית החולים בנהריה אמש (צילום: אליק מאור)

כלי תקשורת לבנוניים דיווחו בתחילה כי לפי החשד בוצע הירי על ידי ארגון החיזבאללה, אך מאוחר יותר מסרו גורמי ביטחון כי הירי בוצע על ידי חייל לבנוני מצבא לבנון. עוד דווח, כי מפקד בסיס נקורה של צבא לבנון, המרוחק כקילומטר מראש הנקרה, הגיע לאזור לאחר הירי הישראלי ואישר את התקרית, אך סירב לאשר כי הירי בוצע על ידי חייל צבא לבנון. לבנון מסרה באופן רשמי כי "לא אירעו התנגשויות בין שני הצדדים".

דובר יוניפי"ל בדרום לבנון, אנדראה טניטי, מסר כי כוח יוניפי"ל דיווח על "תקרית קשה באזור הקו הכחול (קו הגבול הבן לאומי) בסביבות ראש הנקרה (ראס נקורה)". הוא ציין כי יוניפיל פעל להרגעת הרוחות כששני הצדדים משתפים פעולה. לעומת דיווחי הלבנונים כי הרכב נורה לאחר שחצה את הגבול ללבנון, אמר הדובר כי הרכב הישראלי נורה כשהוא בתוך שטח ישראל.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן