Skip to content

מי הבא בתור בכניסה לדוח העוני?

נכון, אין כסף להיערכות נכונה כמו שלא היה כסף לכיבוי שריפות. מה זה משנה - זה בסך הכל הציבור. והכי חשוב שלקיסר יהיה בית בצורת ואגינה שיעלה 650 מיליון. ושהציבור ימות מקור. פחות ציבור - פחות תלונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח העוני שפורסם השבוע היום אמור להפחיד כל ישראלי, לא רק בגלל המספרים הענקיים אלא בעיקר בגלל העובדה שהמספרים הללו הולכים וגדלים בהתמדה. 870.000 ילדים חיים בעוני. רבע מתושבי מדינת ישראל עניים, ו-50% מקשישיה מתקשים לחיות בכבוד.

אכן תעודת עניות תרתי משמע.

הנתונים הללו לא נעלמו מעיני ארגון ה- OECD, שישראל נחשבת הענייה ביותר מבין חברותיו. וזה קצת מפתיע, כשממשלת ישראל ממשיכה להפחיד את התושבים במצבם של הספרדים והיוונים. אדרבא: תנו לנו להיות יוון או ספרד, כי בישראל נגמור כולנו עניים. כמובן שאיש מחברי הממשלה, בטח שבטח לא שר האוצר או ראש הממשלה, לא יאמרו מילה על ממצאי הדו"ח, אבל בהחלט יש סיכוי שאיראן תעלה לכותרות במוקדם או במאוחר. אבל הבעיה איננה ממשלת ישראל אלא תושביה. אלה ששותקים, אלו שעדיין לא נכנסו לחור השחור הזה שנקרא "עוני" ולא מרגישים שההוריקן הזה מתרחב וסוחף כל שנה יותר ויותר אנשים לתוכו. לשמור על הישבן הפרטי שלך זה לגיטימי, אבל ההנחה ההישבן הפרטי שלך איננו בסכנה בתנאים הללו היא הנחה אידיוטית. אז למה אתם מחכים? הרי אתם כולכם אוטוטו שם. זה רק עניין של עוד שנה-שנתיים. מקסימום חמש.

ועוד יותר מקומם הוא השקט הזה נוכח דו"ח המבזבז השנתי מצד אחד, מול דרישתו לשרוף עוד מיליארד על נוחיותו במעון חדש ומטוס פרטי צמוד.

אני לא ממש מופתע שהישראלי הממוצע אפילו לא טורח אפילו להרים גבה, כי הרי לימודי ההיסטוריה של מדינת ישראל תמיד התמקדו בעם היהודי, כאשר על השאר רפרפו בקלי קלות, כך קרה שלא רק שאנחנו משוכנעים שאנחנו מרכז העולם אלא שגם איננו רואים שצמחה לנו יבלת על האף בצורת משפחת מלוכה בסגנון טרום המהפיכה הצרפתית, ואת היבלת הזו צריך לפוצץ. אם לא נפוצץ נתפוצץ.

הבדיחה בכל הסיפור הזה היא על חשבוננו, כי אנחנו יכולים לטפוח לעצמנו על השכם על השקיפות (נניח), אבל מה שווה השקיפות אם לא עושים דבר למגר את תופעת השימוש בכספי ציבור למימון נרות ריחניים לביתו הפרטי של ראש הממשלה? מה שווה השקיפות אם הציבור, שכורע תחת נטל יוקר המחיה המטורף הקיים בישראל, צריך לממן מים לבריכה של הקיסר בביתו הפרטי, כמה מתאים, בקיסריה.

ועוד לא אמרתי מילה על הברדק שמתרחש בכל הארץ בזמן סערה. נכון, בזמן סערה חריגה בכל העולם יש בלגן, אבל יש משך זמן סביר להתארגנות והתאוששות, לא ייתכן שחמישה ימים אחרי שיא הסערה, שארכה בסך הכל יומיים, עדיין יהיו אלפי משפחות ללא חשמל בבירת המדינה. נכון, אין כסף להיערכות נכונה, כמו שלא היה כסף לכיבוי שריפות. מה זה משנה – זה בסך הכל הציבור. הכי חשוב שלקיסר יהיה בית בצורת ואגינה שיעלה 650 מיליון. ושהציבור ימות מקור. פחות ציבור, פחות תלונות.

 

 

2 Comments

  1. גידי
    23 בדצמבר 2013 @ 11:05

    עמית ,מאחר ואתה חי בצרפת אני מבין אותך ואת הביקורת שלך על מדינת ישראל. ..תמיד חיפשתי את המניע של המבקרים אותנו שחיים בחול. האיחוד הארופי לא ממן אותך,גם לא הקרן החדשה,ובטח אתה לא מתחנף לגויים…!
    מתברר אחי שאתה דומה לערבים הם בכל מאשימים את ישראל וראה זה פלא גם אתה עושה זאת ,בכל מקרה או מצב
    אפילו באסונות טבע.המניע שלך עדיין לא ברור לי אבל לגבי התבונה שלך…

    • עמית מנדלזון
      23 בדצמבר 2013 @ 18:19

      תגיד גידי, איך זה קשור לדו"ח העוני ??? המצאתי אותו ? ברור שמדינת ישראל אשמה בעוני שקיים ב ת ו כ ה האי את מי אתה רוצה להאשים ? ואף אחד לא בא בטענות כלפי אסונות טבע אלה כלפי הערכות לקויה, כל התגובה שלך נשמעת כאילו היא מיועדת למאמר אחר לחלוטין

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן