Skip to content

נשיא חדש להתאחדות המלונות בישראל: אלי גונן

הדיח את הנשיא המכהן עמי פדרמן. גונן אמר בבוקר כי לא היה נכנס למערכה אם לא היה יודע שיש לו תמיכה רחבה. שר התיירות לנדאו בירך את הנשיא היוצא ואת הנשיא הנכנס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלי גונן, מי שכיהן כנשיא התאחדות המלונות עד שהודח לפני שלוש שנים על ידי עמי פדרמן, נבחר היום ברוב מוחץ לנשיא ההתאחדות במסגרת ועידת התאחדות המלונות. הוא ניצח ברוב של 110 מול 56 קולות שקיבל פדרמן.

אלי גונן ונגיד בנק ישראל לשעבר, סטנלי פישר, בוועידה קודמת. (צילום: התאחדות המלונות)
אלי גונן ונגיד בנק ישראל לשעבר, סטנלי פישר, בוועידה קודמת. (צילום: התאחדות המלונות)

גונן אמר הבוקר בשיחה לפני הבחירות, כי החליט להתמודד ביודעו שיש לו תמיכה רחבה וסיכוי טוב מאד לנצח.

גונן כיהן בעבר כמנכ"ל משרד התיירות, כמנכ"ל רשת מלונות שרתון מוריה ובשנים האחרונות היה הבעלים של חברת ייזום וניהול פרויקטים מלונאיים בשם טארה. לצד זאת, שותף על ידי משרד התיירות בוועדת בר ניר להוזלת עלויות הנופש בתקופת השר הקודם, ססט מיסז'ניקוב, ובפורום "השולחן העגול" של שר התיירות הנכחי, ד"ר עוזי לנדאו,

אחרי בחירתו אמר גונן: "אני נרגש מהבחירה בי ומהאמון שהחברים נתנו בי. המשימה העיקרית שעומדת בפני היא להחזיר את התיירות למקומה הטבעי והראוי בכלכלה הישראלית. אין מענה ברור וראוי יותר לקשיי התעסוקה בארץ מאשר התיירות על גוניה ומרכיביה. התאחדות המלונות בישראל תתמוך במשרד התיירות כמשרד כלכלי חשוב".

עוד אמר גונן כי יש חשיבות בעיניו לחזור באופן מיידי ליישום מסקנות דו"ח חברת הייעוץ הבינלאומית ארנסט ויאנג מ-2006, שעסק בפוטנציאל פיתוח התיירות לישראל "ולהתמקד בקידום שיווק מדינת ישראל בעולם, על מנת לממש את הפוטנציאל התיירותי שלה".

תקרת זכוכית גם בהבנת חשיבות התיירות

שר התיירות לנדאו בירך הערב את גונן על היבחרו לתפקיד. "גונן הוא איש מקצוע בעל נסיון רב בעולם המלונאות ובעל הבנה בעולם התיירות. הוא נבחר בתקופה רבת אתגרים ובטוחני שישכיל להתמודד עמם ולהוביל את המלונאים להישגים".

עוד אמר השר כי המשרד בראשותו ימשיך לשתף פעולה עם ההתאחדות "לטובת חיזוק תעשיית התיירות, המלונאים והצרכנים". השר לנדאו גם בירך את הנשיא היוצא, עמי פדרמן, אשר, לדבריו "עשה את תפקידו בנחישות, בלהט ובכשרון רב", ואיחל לו הצלחה רבה.

שר התיירות לנדאו נאם היום בוועדת המלונאים ובתגובה לדברי פדרמן שהתיירות לישראל נתקלת בתקרת זכוכית מבחינת מספר התיירים שאותה היא אינה מצליחה לנפץ, אמר השר ש"ישנה תקרת זכוכית בהבנת חשיבותה של תעשיית התיירות; המשימה החשובה המונחת לפתחנו היא שיווק התיירות לא רק לעולם אלא בפני ממשלת ישראל, חברי הכנסת ומובילי המדינה בתחום הכלכלי. התיירות היא מנוע כלכלי, יצרן מקומות עבודה, היא תחום המערב כלכלה, חינוך, ערכים, תעשייה".  ולכן הוסיף שהוא ימשיך לשכנע את המטות המקצועיים ממשרדי האוצר, פיתוח הנגב והגליל, החקלאות והכלכלה ועד למשרד חינוך שזו תעשייה כלכלית, עם מאפיינים ייחודיים. ואמר עוד: "נבנה תכנית אב, נעשה הכל כדי להביא בשנים הקרובות חמישה מיליון תיירים בשנה".

1 Comment

  1. יצחק יצב
    17 בדצמבר 2013 @ 18:46

    רבים לא יודעים שאלי גונן כיהן לפני 27 שנים כמנכ"ל האוניברסיטה העברית בירושלים.
    באותה תקופה נקלעה האוניברסיטה למשבר כספי חמור (גרעון של מאתיים מיליון שקל).
    כתוצאה מהתנהלות שערורייתית על ידי ההנהלה, שלא נקטה בזמן באמצעים הנדרשים,
    פוטרו כצעד התייעלות ו"הבראה" הכרחיים מאות מעובדי המוסד. הקורבנות לאכזריות הזו היו בראש
    ובראשונה עובדים תמימים, שלא "התיישרו" עם קו הדיקטטורה של ועד העובדים דאז. זו היתה הקרקע הפורייה לשחיתויות וזיופי בחירות לוועד העבדים והרקע לחיסולי החשבונות כלפי המתנגדים ולהרס מתמשך וכירסום זכויות העובדים ולעושק כלפיהם. אכן, זה הרקע לקידום המטאורי של אלי גונן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן