Skip to content

דריכות גבוהה לקראת פרסום החלטת הריבית בארה"ב

הודעה על צמצום היקף הרכישות תפעיל לחץ כבד על השווקים ותחזק את הדולר. בזירת הצמד דולר-שקל מדשדש סמוך ל-3.5. בנק ישראל עדיין עומד על המשמר ועדיין שומר על ניטראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשקיעים בעולם מממשים רווחים לקראת פרסום החלטת הריבית בארה"ב. הודעה על צמצום היקף הרכישות תפעיל לחץ כבד על השווקים ותחזק את הדולר. בזירת המט"ח הבינלאומית, האירו מתחזק ומתקרב לאזור 1.38. השטר האירופי קיבל רוח גבית אחרי פרסום נתוני מקרו חיוביים המעידים על המשך שיפור של הכלכלה הגדולה בגוש האירו.

זירה מקומית

בניגוד למגמה השלילית בעולם, אצלנו, המדדים סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 איבד 0.65% מערכו וסגר בסמוך ל-1320 הנקודות. התנודתיות תגבר במהלך היום וההכרעה לגבי ההמשך תתקבל היום לאחר פרסום החלטת הריבית. אנו מעריכים כי המדד ימשיך לדשדש בין 1320-1350.

בזירת המט"ח, הצמד המקומי מדשדש לו בסמוך ל-3.5. בנק ישראל עדיין עומד על המשמר אך עדיין שומר על ניטראליות. יתכן כי מקבלי ההחלטות בבנק ישראל מעדיפים להמתין לנעילת ישיבת הריבית בארה"ב שבה יודיעו ככל הנראה על צמצום היקף הרכישות וזה למעשה יחזק את השטר הירוק עוד יותר. אם צמד הדולר שקל יצליח לבסס את מעמדו מעל 3.5, הצמד ימשיך לנוע מעלה לכיוון 3.55. שבירה חזרה של 3.5 תעיד על חולשה של הדולר ותוביל למהלך ירידות נוסף אל עבר 3.45. במידה ותרחיש זה יתממש, בנק ישראל יאלץ להתערב על מנת לבלום את התחזקותו של השקל הפוגעת בכלכלה המקומית ואשר תגרום לפיטורים רחבים, בעיקר בענף הייטק.

זירה בינלאומית

אנו ניצבים בפני אחד הימים הגורליים ביותר של השנה, יום שבו עשוי להיקבע עתידה של הכלכלה הגדולה בעולם. כל הסימנים מעידים על כך שהפד' יודיע על צמצום היקף הרכישות, יחד עם זאת, קיים סיכוי גבוה לכך שיו"ר הפד' ברננקי יעדיף שלא לבצע שינויים בחודש האחרון שנותר לכהונתו ויעדיף לתת למחליפו להחליט בעניין כה גורלי אשר ייקבע את עתידה של הכלכלה הגדולה בעולם.

באירופה נראה כי הכלכלה ממשיכה לצעוד קדימה, לפחות כלכלת גרמניה. סקר הסנטימנט הכלכלי בגרמניה רשם קריאה של 62 נקודות לעומת 54.6 נקודות שנרשמו בחודש הקודם. אנליסטים ציפו לקריאה נמוכה יותר ( 55.3 נקודות). האירו כאמור התחזק בעקבות הנתון המעודד אך עדיין מתקשה לפרוץ את מחסום ה-1.38 דולר לאירו.
היום כדאי לעקוב אחרי סקר האקלים העסקי בגרמניה. הנתון צפוי לרשום קריאה של 109.7 נקודות לעומת 109.3 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

לסיכום

היום צפוי להיות תנודתי במיוחד, בעיקר לקראת פרסום החלטת הריבית בארה"ב. הדולר האמריקני עלול לצלול אם הפד' לא יצהיר על כוונתו לצמצם את היקף הרכישות והוא עלול לזנק במידה והפד' יודיע על שינויים מוניטאריים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן