Skip to content

ישראל תחדש את טיסותיה הסדירות לטורקיה

בעקבות הסכם שנחתם בין ישראל לטורקיה. שר התחבורה: מדובר בבשורה חשובה עבור חברות התעופה הישראליות, שעד כה נמנע מהן לנחות בשדות התעופה בטורקיה בשל בעיות ביטחון, ועתה יוכלו להתחרות בתנאים שווים עם חברות התעופה הטורקיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר התחבורה ישראל כץ. תשובות מספקות ופתרונות לכל הסוגיות הביטחוניות
שר התחבורה ישראל כץ. תשובות מספקות ופתרונות לכל הסוגיות הביטחוניות

ישראל תחדש את הטיסות הסדירות לטורקיה לאחר הפסקה של יותר מחמש שנים. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

חברות התעופה הישראליות הפסיקו לחלוטין את הטיסות הסדירות והשכר לטורקיה לפני יותר מחמש שנים בשל מחלוקת בנושא סידורי האבטחה, בשדות התעופה בהם נחתו חברות התעופה הישראליות.

הסכם בין רשויות התעופה

מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום ועמיתו הטורקי בילאל אקשי, חתמו אתמול באנקרה על הסכם המאפשר את חידוש הטיסות של חברות תעופה ישראליות לטורקיה. זאת, לאחר שיחות שהתקיימו כמה חודשים בין רשויות התעופה של שתי המדינות. 

גיורא רום מנהל רשות התעופה האזרחית
גיורא רום מנהל רת"א. הטיסות יתחילו בקיץ 2014

מנהל רת"א ציין, כי השיחות התקיימו באווירה עניינית וידידותית. לדבריו, במשך כל השיחות הפגינו הטורקים רצון טוב ונכונות לחדש את טיסותיהן של חברות התעופה הישראליות לטורקיה.

רום מסר עוד, כי חברות התעופה הישראליות יוכלו לטוס לטורקיה כבר בקיץ 2014 ושבכוונת רת"א לאפשר לכל החברות הישראליות לבצע טיסות לטורקיה.

בעקבות ההסכם שנחתם יוכלו חברות התעופה הישראליות לבצע טיסות סדירות וטיסות שכר לטורקיה ללא כל הגבלה. יצויין, כי חברות התעופה הטורקיות מבצעות כיום יותר מ-60 טיסות שבועיות לישראל והן הטיסו השנה יותר ממיליון נוסעים בין המדינות.

תחרות בתנאים שווים

לדברי השר כץ, מדובר בבשורה חשובה עבור חברות התעופה הישראליות שעד כה נמנע מהן לנחות בשדות התעופה בטורקיה בשל בעיות ביטחון ועתה יוכלו להתחרות בתנאים שווים עם חברות התעופה הטורקיות. השר ציין עוד, כי החתימה על מסמך חידוש הטיסות התאפשר לאחר שהשלטונות הטורקים נענו לדרישות הביטחון הישראליות ולאחר שישראל קיבלה תשובות מספקות ופתרונות לכל הסוגיות הביטחוניות שהועלו על ידה במשך השיחות.

מנכ"ל ארקיע גדי טפר: "אנו מודים לגיורא רום ולצוות רת"א על המאמץ המושקע בשיחות עם שלטונות התעופה בטורקיה ומקווים כי כבר בעונה הקרובה יתאפשר לארקיע להפעיל טיסות לטורקיה ללא מגבלת שעות פעילות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן