Skip to content

העונה המאכזבת של קומיוניטי

אחרי שלוש עונות מבריקות עם הומור שנון, שהפכו את הסדרה לקאלט, חוזרת החבורה ההזויה של "קומיוניטי" (הוט) לעונה רביעית מפתיעה בבינוניותה. הסיבה: פיטוריו המתוקשרים של יוצר הסדרה דן הרמון. אבל יש למה לצפות: הרמון יחזור בעונה החמישית, שתעלה בחורף בארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קומיוניטי", הסדרה ההזוייה של רשת "NBC" וחברת "Sony", בכיכובו של ג'ואל מקהייל ("מרק הוליוודי", "טד"), עומדת לעלות בעונה חמישית בארצות-הברית בחודשים הקרובים (עונת החורף). בינתיים, העונה הרביעית הגיעה לישראל, והיא משודרת ב-HOT קומדי סנטרל. לצדו של מקהייל מככבים בסדרה צ'אבי צ'ייס, קן ג'ונג, ג'יליאן ג'ייקובס ("דרושה חברה לסוף העולם"), דני פודי ("אמא מלווה"), איווט ניקול בראון ("האמת המכוערת"), אליסון ברי ("מד מן"), דונלד גלובר ("רשימה לביצוע") וג'ים ראש.

סודות גדולים. "קומיוניטי"
סודות גדולים. "קומיוניטי"

הסדרה, זוכת פרס ה"אמי" ופרס המבקרים ("TCA") לקומדיה הטובה ביותר, נוצרה על-ידי דן הרמון ("התוכנית של שרה סילברמן"), שפיטוריו המתוקשרים הביאו לכך שאת העונה הרביעית יצרו כותבי "הכל לטובה" דיוויד וורסיו ומוזס פורט. במאי האחרון, עם חידושה של "קומיוניטי" לעונה חמישית, הוכרז על חזרתו המצופה של הרמון, לשמחת המעריצים. הבשורה הזו הגיעה לאחר עזיבתו הרועשת של צ'אבי צ'ייס ("סאטרדיי נייט לייב") את הסדרה, בעקבות שורת עימותים עם ההפקה.

 "קומיוניטי" מלווה קבוצת סטודנטים בקולג' הקהילתי של גרינדייל, קולוראדו –  המוסד החינוכי הגרוע ביותר שאפשר לדמיין. את הקבוצה מנהיג ג'ף ווינגר, עורך-דין יהיר וציני, שחוזר ללימודים אחרי שנשלל רשיונו. הוא פוגש בחורה בשם בריטה, וניסיון להתחיל איתה, מוביל אותו לגבש קבוצת לימוד עמוסה בטיפוסים מנותקים מהמציאות, שעושה הכל חוץ מללמוד. עם הזמן הם הופכים לקבוצה מאוחדת, מגובשת והזויה במיוחד.

העונה הרביעית כוללת פרק שמוקדש כולו ל"אינספקטור ספייסטיים", הסדרה הפיקטיבית שמאוזכרת לאורך העונות. זהו ספיישל שכולו משוחק על-ידי "חבובות" בהשראת דמויות הסדרה, איחוד של כוכבי "בוורלי הילס 90210" ג'ני גארת' ולוק פרי, והומאז'ים לסרטים "משחקי הרעב", "חומות של תקווה" וגם "שישי הפוך", בפרק מדובר שנכתב על-ידי כוכב הסדרה ג'ים ראש (הדיקן). לאורך העונה סודות גדולים נחשפים מעברו של פירס (צ'ייס), צ'אנג (קן ג'ונג, סרטי "בדרך לחתונה"), שחוזר כשהוא סובל מאמנזיה ומאמין כי שמו הוא קווין, וג'ף (מקהייל) סופסוף מתאחד עם אביו שהתנכר לו.

חלק מהכוכבים שיגיעו להופעות אורח במהלך העונה: זוכה ה"טוני" ג'ייסון אלכסנדר ("סיינפלד"), מלקולם מקדאוול ("התפוז המכני"), זוכה "גלובוס הזהב" וה"אמי" ג'יימס ברולין ("תפוס אותי אם תוכל"), פרד ווילארד ("ספיינל טאפ") וזוכה שני פרסי ה"BAFTA" מאט לוקאס ("הממלכה הקטנה").

העזיבה של הרמון מורגשת מאד במהלך העונה הרביעית, שנחשבת כעונה הגרועה ביותר של הסדרה. למרות הברקות קלאסיות פה ושם, עלילת העונה חלשה, ואת הבדיחות הטובות באמת אפשר לספור בשתי ידיים, בקושי. אחרי שלוש עונות מבריקות עם הומור שנון, שהפכו את הסדרה לקאלט, העונה הרביעית מפתיעה בבינוניותה. עם זאת, במציאות של היום, בה כמעט ואין קומדיות טובות באמת בטלוויזיה, מדובר בסדרה נועזת שחשוב להעריך ולהוקיר, ובעיקר לדעת שיש למה לחכות בעונה החמישית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן