Skip to content

תושבי שדרות והסביבה ייסעו ברכבת ללא תשלום

שר התחבורה: מתן אפשרות נסיעה ללא תשלום ברכבת לתושבי שדרות והסביבה נועדה לעודד את התושבים והסטודנטים הלומדים באזור להשתמש בשירותי הרכבת בתקופת ההרצה שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מיום רביעי בשבוע הבא יוכלו תושבי שדרות והסביבה להגיע לראשונה לתל אביב ברכבת אקספרס, בתוך פחות משעה ובחינם. כך הודיע היום שר התחבורה ישראל כץ. השר החליט גם, כי תושבי שדרות, נתיבות ואופקים והמועצות האזוריות שמסביבן, יהיו זכאים לנסוע ברכבת משדרות לכל חלקי הארץ ובחזרה, ללא כל תשלום, במשך שלושה חודשים.

שר התחבורה ציין כי בנוסף לכך יהיו זכאים לנסוע בחינם ברכבת במשך שלושה חודשים כל אלפי הסטודנטים הלומדים במכללת ספיר וכן תושבי המועצות האזוריות: שדות נגב, שער הנגב, מרחבים, אשכול ובני שמעון.

תחנת שדרות. הנסיעה ברכבת תקרב את העיר למרכז הארץ
תחנת שדרות. הנסיעה ברכבת תקרב את העיר למרכז הארץ

חינם באמצעות כרטיס רב קו

תושבי ישובים אלה יוכלו לנסוע ברכבת משדרות לכל מקום בארץ, בכל שעות היום והלילה וללא כל הגבלה, במשך שלושה חודשים רצופים החל מהשבוע הבא. הנסיעה תתבצע באמצעות כרטיס רב קו נטען של הרכבת, שיחולק לתושבים בתחנת הרכבת בשדרות.

מדובר בקו שישנה את פני המציאות של תושבי הדרום ויאפשר לנוסעים רבים להגיע מדי יום במהירות ובנוחות משדרות, נתיבות, אופקים ויישובי הסביבה למרכז הארץ וכתוצאה מכך יורחבו אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים.

"מתן אפשרות נסיעה ללא תשלום ברכבת לתושבי שדרות והסביבה, נועדה לעודד את התושבים והסטודנטים הלומדים באזור להשתמש בשירותי הרכבת בתקופת ההרצה שלה ולסגל לעצמם הרגלי נסיעה ברכבת ובכך לגרום להם להעדיף את השימוש ברכבת על פני הרכב הפרטי", מדגיש השר כץ.

ממוגנת נגד טילים

תחנת הרכבת בשדרות שהוקמה בעלות של כ-50 מיליון שקלים היא תחנת הרכבת הראשונה בישראל הממוגנת נגד טילים. התחנה כוללת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים באורך של כ-300 מטר, שלוש מסילות ברזל ומעברים תת – קרקעיים ועיליים. בצמוד לתחנה נבנה מגרש לכלי רכב, הכולל 400 מקומות חניה. במסגרת הפרויקט מוקמת טיילת, הכוללת שביל להולכי רגל ואופניים, באורך של יותר מקילומטר, ממכללת ספיר ועד לתחנה.

שר התחבורה הוסיף כי בסוף שנת 2014 יחוברו גם נתיבות ואופקים לרשת המסילות הארצית, זאת במסגרת הקמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע. עלות הפרויקט נאמדת ביותר משני מיליארד שקלים.

השר כץ החליט להקדים את פתיחת הקו לשדרות, עוד לפני השלמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע, במטרה לזרז את חיבור הפריפריה בדרום למרכז הארץ ולאפשר גם לתושבי שדרות והדרום להגיע במהירות למרכז הארץ, באמצעות הרכבת.

60 ק"מ מסילה

במסגרת פרויקט קו הרכבת אשקלון-באר שבע, מוקמת מסילה באורך של כ-60 קילומטר בין אשקלון לבאר שבע. העבודות כוללות הקמת 15 גשרי רכבת, שלושה גשרי כביש, ארבע הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים  ו-48 מעברי מים.

יצוין עוד, כי עם כניסתו לתפקיד, הורה השר כץ לאנשי משרדו ולרכבת ישראל לפעול מיידית להוצאתם של המכרזים להקמת מסילת הברזל בקו אשקלון-באר שבע ולחידוש עבודת התשתית, לאחר תקופה ארוכה בה היה הפרויקט תקוע. בנוסף לכך הנחה כץ להקים מסילת ברזל כפולה לאורך כל הקו ולא מסילה בודדת, כפי שתוכנן בתחילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן