Skip to content

טייס הולנדי ראשון המריא ב-F-35A

לפני הטיסה סיים את 210 שעות ההדרכה התיאורטיים ו-13 טיסות בסימולטור. "המטוס נשלט נהדר והוא קל להטסה ולמעשה קל יותר לטוס בו מאשר בסימולטור", אמר רס"ן לורנס ויוג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טייס הולנדי ראשון המריא ביום חמישי שחלף במטוס הקרב המשולב F-35A. בכך הפכה הולנד למדינה השותפה השנייה להפעיל את המטוס הזה.

רס"ן לורנס ויוג מצדיע בתחילת הסעת המטוס לעמדת ההמראה
רס"ן לורנס ויוג מצדיע בתחילת הסעת המטוס לעמדת ההמראה

רס"ן לורנס ויוג (Laurens J.W. Vijge), ראש מרכז ההדרכה של חיל האוויר המלכותי ההולנדי, להטסת ה-F-35A, סיים את 210 שעות ההדרכה התיאורטיים ו-13 טיסות בסימולטור, לפני שהמריא עם המטוס החדיש.

רס"ן לורנס ויוג
רס"ן לורנס ויוג

"המטוס נשלט נהדר והוא מאוד קל להטסה ולמעשה קל יותר לטוס בו מאשר בסימולטור, אמר ויוג לאחר הטיסה, "לא הייתי יכול להיות מוכן טוב יותר ממה שהייתי לטיסה הזאת והכל הודות העבודה והמסירות של האנשים במרכז האקדמי להכשרת טייסים לF-35A-".

להולנד יש כרגע שני מטוסים מדגם זה המוצבים במרכז הזה, שבהם ימשיכו לאמן טייסים ויבצעו בדיקות והערכות מבצעיות החל מ-2015. המטוסים וכוח האדם של הולנד ישולבו בטייסת קרב 58, בכנף 33 של חיל האוויר האמריקני.

"טיסה ראשונה זה מסמנת את תחילתה של תוכנית אימונים חיונית עבור הטייסים שלנו וזו דוגמה מצוינת של השותפות המוצקה בין חיל האוויר המלכותי ההולנדי ובין חיל האוויר האמריקני.", אמר סא"ל אלברט ג' דה סמיט , נציג לאומי בכיר של הולנד עבור מטוסי F-35A והפעילות בארה"ב .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן