Skip to content

דני דנקנר – לשנת מאסר בפועל

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שהורשע בשורת עבירות חמורות כמו קבלת דבר בתחבולה והפרת אמונים, נשלח היום לכלא ונקנס במיליון שקלים. "שורת הדין מחייבת במקרה זה לגבור על מידת הרחמים", פסק שופט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, ילך לכלא לשנה וישלם קנס של מיליון שקל, כך גזר לפני שעה קלה (חמישי) השופט צבי גרפונקל, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב. דנקנר הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר בתחבולה ועבירה על חוק הבנקאות. נגזרו עליו שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי.

דני דנקנר (צילום: יח"צ)
דני דנקנר (צילום: יח"צ)

בכתב האישום המקורי יוחסו לדנקנר עבירות בארבע פרשיות שונות, בהן נטען שדנקנר לא יידע את הבנק על אחזקותיו בחברה שהייתה במשא ומתן עם הבנק ועל הלוואה שלקח מבנק בהולנד שאחד מבעליו היה צד בעסקה של בנק הפועלים. דנקר גם הואשם במרמה במסגרת האשראי מבנק הפועלים בגובה 3.4 מיליון דולר, ולא יידע את הבנק שהוא נהנה (בעל זכות חתימה) בחשבון של מזכירתו חגית מלכה.

"בנק אינו יכול לפעול ללא אמון הציבור המשקיע בו", כתב השופט גרפונקל, "אם חלילה יאבד הבנק את אמון הציבור והמפקידים ימשכו את כספם, הרי שהבנק עלול להתמוטט, ולכן אמון הציבור והניהול הבנקאי התקין חשובים ביותר", ועוד: "התנהלות דנקנר היא תהליך הידרדרות משמעותי בממשל התאגידי בבנק הפועלים. את התנהגותו יש להוקיע למען יראו וייראו דירקטורים בתאגידים" הדגיש השופט.

לגבי גזר הדין אמר השופט כי "יעודו של הליך פלילי הינו להעביר מסר ברור ולהקנות ערכים ונורמות, ומיצוי ההליך הפלילי אינו מצטמצם לגדר הרשעה בלבד אלא חייב לבוא לידי ביטוי גם בגדר הענישה… אין די במילים קשות בהכרעת הדין בלא שיש להן תרגום בגזר הדין".  לגבי הקנס קבע השופט כי דנקנר ישלם 700 אלף שקל עד 20 בינואר 2014 ואת היתרה ב-10 תשלומים של 30 אלף שקלים כל אחד.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן