Skip to content

קבוצת פליטים נוספת יצאה ממתקן "חולות". עימותים ומעצרים

קבוצת פליטים יצאה ממתקן הכלא הפתוח וצעדה לכיוון באר שבע. הם התכוונו ככל הנראה להמשיך לירושלים ולהפגין מול הכנסת. פקחי ההגירה עצרו עשרות מהם והשיבו אותם למתקן חולות. חלק מהם פשוט ברח אל חולות הנגב. פקחי ההגירה החלו לרדוף אחריהם באמצעות רכבי שטח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-150 פליטים מבקשי מקלט יצאו היום (חמישי) בשעות הצהריים המוקדמות ממתקן הכלא הפתוח "חולות" בנגב והחלו לצעוד לעבר באר שבע על כביש 40. כוונת הצועדים הייתה ככול הנראה להגיע לירושלים כפי שעשו מאתיים מחבריהם שהפגינו השבוע בירושלים מול הכנסת והממשלה. הצועדים ביקשו לשחרר את חבריהם הכלואים שהועברו לכלא סהרונים השבוע ומסרבים לשוב למתקן השהייה. כמו כן הם מבקשים שיבחנו את בקשותיהם למתן מקלט באופן פרטני. פקחי רשות ההגירה התעמתו אתם ועצרו עשרות מהצועדים. רוב מבקשי המקלט נעצרו אך חלק מהצועדים ברח לחולות ומתנהל אחריהם מרדף עם רכבי שטח.

צעדת הפליטים על כביש 40 (צילום: אקטיבסטילס)
צעדת הפליטים היום על כביש 40 (צילום: אקטיבסטילס)

לפי התיקון לחוק החדש למניעת הסתננות, בסמכותם של פקחי רשות האוכלוסין וההגירה לעצור מבקש מקלט אם עזב את מתקן השהייה ולא שב אליו לאחר 48 שעות. אם מדובר בהפרה נוספת של החוק, אפשר כנראה לעצור לפני שחלפו 48 שעות.

לפנות ערב החלו פקחי מינהל האכיפה של רשות האוכלוסין וההגירה לבדוק פיזית את מבקשי המקלט שהשתתפו בצעדה. הפקחים ניסו לאתר ביניהם את אלה שהפרו בעבר את החוק והאם מדובר במבקשי מקלט שהשתתפו בצעדה הקודמת, נעצרו בירושלים והוחזרו למתקן השהייה. חלק מהפליטים רוכז ליד הכביש וחלק מהם פשוט ברח אל חולות הנגב. פקחי ההגירה החלו לרדוף אחריהם באמצעות רכבי שטח ונכון לעכשיו מתנהל המרדף.

קבוצת פליטים מרוכזת ליד רכב ההגירה וממתינה לבדיקה (צילום: ג'ון בראון)
קבוצת פליטים מרוכזת ליד רכב ההגירה וממתינה לבדיקה (צילום: ג'ון בראון)

מי שנתן את ההוראה לפקחי רשות ההגירה לעצור אותם בראשית השבוע ופיקח על כך אישית היה שר הפנים גדעון סער. סער התראיין לכלי התקשורת ואמר, כי לאחר שחוקק התיקון למניעת הסתננויות למדינה, על הזרים לציית לו ויש לקיים את החוק. "אנו מדינת חוק", אמר השר, "ועלינו לציית לחוקיה". הוא לא הסביר מדוע משרדו מסרב לדון בבקשתם להכיר בהם כפליטים.

חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד), התראיינה אף היא וטענה: "הם לא בכלא ולא נזקקים לעבוד. ביום מותר להם לצאת ויש להם אוכל ושתייה".

נכון לעכשיו שוהים במתקן "חולות" 278 מבקשי מקלט. למעשה אמורים לשהות בו 330 איש, אך חלק מהפליטים לא שבו אמש עד לשעה 22:00, שהיא שעת  סגירת המתקן.

קישור לאירוע בפייסבוק של ארגון פעילים "צועדים לחופש"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן