Skip to content

'הַצָּעָה לְסֵפֶר' / 20.12.2013

מנהיגות חברתית מעוררת השראה, שני הורים מטורפים וחינניים, אוצר חנוך לויני ועוד. שבת שלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האמת על פרשת הארי קברט / ז'ואל דיקר  שנה לאחר יציאתו לאור כבר נרכשו זכויות התרגום של הספר המסקרן והעבה הזה על ידי הוצאות משלושים מדינות. חוץ מהעובדה הזו הוא הספיק כבר להיכנס לכל הרשימות החשובות של המומלצים ולזכות בכמה פרסים, כל זאת כאשר למחברו מלאו 27 אביבים. ז'ואל דיקר השווייצרי כתב רומן אמריקני רב כרס ומרובה עלילות העוסק בכתיבה ובצדק תוך כדי ניסיון לפתור תעלומת רצח נשכחת.

מרקוס גולדמן הוא סופר ניו-יורקי צעיר שהתחייב להגיש למו"ל שלו רומן חדש תוך זמן קצר אך מוצא עצמו במשבר כתיבה עמוק. אם זה לא מספיק, מורו הרוחני וחברו הטוב הארי קברט, מן הסופרים הנודעים בארצות הברית נמצא אשם ברצח שארע לפני כשלושים שנה של נערה בת חמש עשרה עמה ניהל רומן. גולדמן, המשוכנע בחפותו של חברו יוצא לניו המפשיר ומנסה לברר את העובדות כאשר ברקע ממשיכים להטריד את שלוותו ייסורי הכתיבה האין סופיים.

 האמת על פרשת הארי קברט מאת ז'ואל דיקר, הוצאות כינרת ומודן, תרגמה מצרפתית: רמה איילון, 604 עמ'

טירת הזכוכית / ג'אנט וולס  מתי ולמה מחליטה הוצאה לאור להוציא מהדורה חדשה של ספר? לרוב, בחלוף שנים רבות וכאשר ברור כי מדובר בספר שרוח הזמן לא דחקה אותו אל שולי שוליו של עולם הספרות. טירת הזכוכית יצא רק לפני שמונה שנים, וכעת לאחר זמן קצר יחסית זוכה לעיצוב והפצה מחודשת (את השיא אגב, שברה ידיעות ספרים כאשר הוציאה לאחרונה בשם ועיצוב חדשים ספר שיצא אך לפני חודשיים: חייה השניים של אליס ובשמו הישן, המסע המוזר של דאלדרי).

ג'אנט וולס כתבה לפני כתשע שנים רומן אוטוביוגרפי שהיה רב מכר במשך כשש שנים על משפחתה ההזויה והמלבבת. הוריה, צמד משכילים מופרעים שנדד עם ילדיהם ברחבי ארה"ב תוך הימלטות מנושים וממחויבויות, גידלו את ילדיהם בדרכם הייחודית שלפעמים הביאה להזנחתם המוחלטת ומנגד, הציתה את דמיונם בחוויות וריגושים עד אין קץ. וולס מביטה אחורה בזעם אבל עם לא מעט חיוך וחמלה על הוריה שציידו אותה בחומרי כתיבה משובחים ממש.

 טירת הזכוכית מאת ג'אנט וולס, הוצאת מודן, תרגמה מאנגלית: דורית בריל-פולק, 320 עמ'

מנהיגים חברתיים בישראל  קבוצת חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים בפרויקט מרתק על מנהיגות חברתית בישראל דרך עיניהם של כמה מהבולטים שבהם. בימים בהם נדמה לנו שאולי כבר אין יותר מהביבי הזה ומשר האוצר שלו כדאי להיזכר שמנהיגות היא הרבה יותר מססמאות קלושות וידיים מנופפות באוויר בלהט מזויף.

עמליה אוליבר-לומרמן, תמר זילבר ופרופ' אבנר דה שליט ערכו את הספר הזה שמביא עשרה סיפורי חיים של מנהיגים חברתיים יוצאי דופן מקשת רחבה של החברה הישראלית.

מדב לאוטמן, התעשיין הנערץ שהלך זה מכבר לעולמו ועד יהודה משי זהב. מהרב יובל שרלו ועד בות'ינה דביט האדריכלית הערביה מרמלה שמנהלת מאבק עיקש על זכויותיהם של התושבים הערביים בערים המעורבות. עשרה אישים יוצאי דופן שסיפור חייהם ופועלם יכול היה למלא הרבה יותר מפרק אחד בספר מעורר השראה.

 מנהיגים חברתיים בישראל בעריכת עמליה אוליבר-לומרמן, תמר זילבר ואבנר שביט, הוצאת מאגנס, 294 עמ'

חנוך לוין – האתר הארכיוני  במלאת 70 שנה להולדתו של גדול המחזאים הישראלים הושק השבוע אתר מרשים הכולל את כל גוף יצירתו של לוין, משירי הילדים ועד אחרון המחזות.

נדמה כי על אף שכולם מכירים ומוקירים את לוין, מעטים מודעים להיקף פועלו ולאוצר האין סופי שנחשף עד כה רק למעטים מדי. המערכונים הפוליטיים של מי שהיה נביא זעם אמיתי, שירי הילדים יוצאי הדופן, השירה המופלאה והייחודית, קטעי הפרוזה מלאי האבחנות, וכמובן, המחזות, שהקריאה בהם דומה לרומנים גדולים שבכל קריאה מתגלים עוד ועוד פרטים ודקויות.

למי שפחות מכיר, נסו להתחיל מן התמונה הראשונה של מלאכת החיים או מהמערכון הקצר שנכתב מעט לאחר מלחמת ששת הימים, כיבוש ברית המועצות.

 http://www.hanochlevin.com/

 

[related-posts title="'הַצָּעָה לְסֵפֶר'"] 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן