Skip to content

בהליך מהיר: הוגש כתב אישום נגד משליך התה על ח"כ טיבי

הבוקר הוארך מעצרו של תושב באר שבע שהשליך אתמול תה בפניו של ח"כ אחמד טיבי, והוא יישלח להסתכלות פסיכיאטרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פחות מיממה לאחר שהשליך תה חם בפניו של חבר הכנסת אחמד טיבי, הוגש הבוקר (שישי) כתב אישום נגד ציון וקנין בן 47, תושב באר שבע ומעצרו הוארך עד תום ההליכים. וקנין מואשם בעבירה של תקיפת עובד ציבור. התקיפה עצמה אירעה אתמול במהלך הפגנה שקיימו עשרות מתושבי הנגב נגד תוכנית פראוור, סמוך לבית המשפט בבאר שבע.

במהלך ההפגנה, בה נכחו גם חברי כנסת מהסיעות הערביות, ניגש הנאשם לעבר חבר הכנסת טיבי והשליך לעבר פניו תה חם שהיה ברשותו. טיבי נפגע קלות בפניו כתוצאה מהתקיפה. בכתב האישום נכתב כי טיבי "חש בצריבה בעיניו וחום באזור הפנים". הוא לא נזקק לטיפול רפואי במקום. מאוחר יותר אמר כי המעשה נובע מההסתה המתמדת נגד חברי הכנסת הערבים ונגד הבדואים שמפגינים.

עורך דינו של הנאשם, עו"ד טל ארד מהסנגוריה הציבורית, ביקש שמרשו ישלח עוד היום להסתכלות פסיכיאטרית וטען כי מדובר באדם חולה שלא פעל ממניעים פסולים וגזעניים. עו"ד פקד קוב הרוש ממחלקת התביעות מחוז דרום לא התנגד ובתנאי שמעצרו של החשוד יוארך. "למשיב יש גיליון הרשעות קודמות" טען התובע וציין כי הגיליון כולל הרשעות בעבירות של רכוש, סמים ואלימות.

מגיליון ההרשעות עולה כי כנגד וקנין תלוי ועומד מאסר על תנאי בן שישה חודשים על תקיפת שוטרים ועובדי ציבור. שופט בית משפט השלום, ישעיהו טישלר, האריך את מעצרו  לעוד חמישה ימים והקראת כתב האישום נקבעה לחודש הבא, ב-12 בינואר. עוד נודע כי ביולי 2007 ניסה וקנין להצית את עצמו מול בניין עיריית באר שבע.

ח"כ טיבי מותקף בכוס תה בכתבה של ערוץ 1

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן