Skip to content

ועדת השרים לחקיקה: חזקת הגיל הרך תצומצם לגיל שנתיים

עד כה, כאשר בני הזוג לא הגיעו להסכמה לגבי הילד- "חזקת הגיל הרך" קבעה כי ילדים עד גיל שש יגורו עם אמם, כאשר לאב מגיעים "הסדרי ראייה". על פי המתווה החדש שאושר, עד גיל שנתיים הפעוט אכן יימסר לאמו בדרך כלל, אך יש פתח למסירתו לאביו אם הוא היה המטפל העיקרי. לאחר גיל שנתיים כל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום פה אחד, ללא נמנעים, את הצעתה של שרת המשפטים, ציפי לבני, לקבוע כי את בית המשפט ינחו עקרונות כמו "אחריות הורית משותפת" ו"טובת הילד" ובמקביל תצומצם חזקת הגיל הרך לשנתיים. מדובר במהלך שמקדם את השינויים התרבותיים החברתיים בחברה הישראלית, לפים אבות נוטלים יותר ויותר חלק בגידול הילדים, ויש להמשיך ולעודד מגמה זו.

כיום, במקרה של גירושין, כאשר בני הזוג אינם מגיעים להסכמה על אודות החזקה – "חזקת הגיל הרך" קובעת אוטומטית כי ילדים עד גיל שש יגורו עם אמם, כאשר לאב מגיעים "הסדרי ראייה". ועדת שניט, שהוקמה ב-2005 במטרה לבחון מצב זה, הציעה לשנות מצב זה, כשהיא מגדירה את המושג "אחריות הורית משותפת". שהמשמעות בפועל הייתה לבטל את חזקת הגיל הרך ולבחון כל מקרה לגופו, כשהשיקול המרכזי הינו טובת הילד.

המתווה החדש שאושר מהווה פשרה בין המצב הקיים להצעת ועדת שניט: עד גיל שנתיים, תתקיים "מעין חזקה", כאשר השיקול המרכזי הינו שמירה על יציבות בחיי הילד ובאופן בו טופל עד שלב זה בידי כל אחד מהוריו. לרוב הפעוט אכן יימסר לאמו, אולם קיים פתח למסירתו לאביו אם הוא היה המטפל העיקרי. לאחר גיל שנתיים יאומץ מתווה שניט במלואו, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו בהתאם לטובת הילד.

ב-30 הימים הקרובים יקיים משרד המשפטים דיונים עם הנהלת בתי-המשפט, משרד הרווחה, משרד הפנים והמשרד לביטחון פנים לבירור הערות פרטניות בנוגע לחוק החדש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן