Skip to content

הנשיא פרס בירך את הנוצרים לרגל חג המולד הקרב

"כולנו מתפללים לאותו האל ולאותה המטרה", אמר הנשיא בביקורו בכנסיה הקתולית-פרנציסקנית ברמלה. "האל ציווה עלינו לחיות בשלום ועלינו לעשות הכל לממש את הציווי. השנה כמעט היה לנו חג מולד לבן, אני מאחל כי שנה הבאה יהיה לנו חג מולד של שלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כמדינה אנו אחראים לביטחון, חופש ואתרים הקדושים של כל הדתות ולשוויון מלא ללא כל אפליה". כך אמר היום נשיא המדינה, שמעון פרס, שעה שקיים, לרגל חג המולד החל השבוע, ביקור חגיגי בכנסיית הקהילה הקתולית-פרנסיסקנית  ברמלה.

הנשיא התקבל בפתח הכנסייה על ידי עשרות ילדים הלבושים בבגדי החג ובתחפושות ה"סנטה קלאוס", ששרו את השירים המסורתיים באנגלית וערבית יחד עם נשיא המדינה, ראש העיר וכמרי הכנסייה.

"כולנו מתפללים לאותו האל ולאותה המטרה". פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"כולנו מתפללים לאותו האל ולאותה המטרה". פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

לאחר מכן, באולם החגיגי שקושט לרגל החג, באירוע בהשתתפות מגוון העדות הנוצריות בעיר, נשא הנשיא ברכה לקהילה הנוצרית בישראל וברחבי העולם ואמר: "כולנו מתפללים לאותו האל ולאותה המטרה – כי האל יביא שלום עלינו, ועל ילדינו שלא ידעו עוד שנאה ואיבה. האל ציווה עלינו לחיות בשלום ועלינו לעשות הכל לממש את הציווי. השנה כמעט היה לנו חג מולד לבן, אני מאחל כי שנה הבאה יהיה לנו חג מולד של שלום".

הנשיא המשיך ואמר: "התקווה מאחדת את כולנו – התקווה לשלום ולעתיד טוב יותר". על רקע ביקורו הצפוי של האפיפיור, השנה בישראל, התייחס הנשיא גם לחשיבותה של מדינת ישראל כמרכז לכל הדתות ואמר: "כאן ברמלה נוצרת לא רק רב תרבותיות אלא תרבות לכולם, לכל הדתות וכך צריכים להיות חיינו, בחברות ואחווה  וללא שנאה ואיומים. עלינו לחיות ביחד. באתי בשם מדינת ישראל, בה יהודים מוסלמים ונוצרים גרים ביחד לאחל חג מולד שמח, ולהדגיש כי כמדינה אנו אחראים לביטחון, חופש ואתרים הקדושים של כל הדתות ולשוויון מלא ללא כל אפליה. חג שמח" .

ראש עיריית רמלה יואל לביא ברך ואמר: "רמלה המאחדת בין כל הדתות, יהודית ערבים ונוצרים, ומכאן אנו קוראים לקירוב לבבות בין העמים ואחווה אנושית בין כל הדתות כאחד. כאן על האדמה הזאת התגבשה האמונה וערכי היסוד, ונזרעו ערכי קרבה , רעות ושכנות טובה. אנו מקווים להמשיך לשנה חדשה של רעות ואחווה, חג שמח ושנה טובה.

נציג הכנסייה הקתולית המארחת, האב עבד אלמשיח פהים נשא ברכה ואמר: "אנו, נציגי הקהילות הנוצריות מתרגשים להיות היום בחג המולד, חג המסמל סובלנות, הבנה ואהבה בין הדתות. בזמן זה של השנה הנחגג בסמוך לחג החנוכה היהודי, אנו מציינים התחלה חדשה וחוגגים את קבלת האור, ההבנה והקבלה. מי ייתן והאל יסייע לנו בשמירת היחסים בין כל הדתות לעד".

בסיום ברכות נציגי כל הקהילות הנוצריות בעיר ובהן הכנסייה האנגליקנית, היוונית הקתולית הפרנציסקנית, וחלוקת ביציות השוקולד המסורתיות, הרים הנשיא כוסית לרגל החג וברך את האורחים בחג מולד שמח בפתחה של השנה חדשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן