Skip to content

נלחמים להציל מסגירה את מנחת קריית שמונה

כשמונים כלי טיס ומאות משתתפים הגיעו למנחת ביום שישי שחלף, במטרה למנוע את סגירתו. המנחת, המהווה קשר תעופתי למרכז הארץ, כולל טרמינל מודרני שבבנייתו הושקעו כ-25 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התעופה הקלה בישראל קיימה יום תעופה מיוחד ביום שישי שחלף במנחת קריית שמונה, במטרה למנוע את סגירה המנחת, להגביר את נפח הפעילות במנחת בקרב הטייסים בישראל, המשתייכים לתחום התעופה הקלה על סוגיה השונים.

ארגוני ואגודות התעופה שהשתתפו ביום התעופה, שהתקיים בשיתוף פעולה מלא עם מפעילי המנחת הם אגודת התעופה הכללית (APOPA – Aircraft Owners and Pilots Association), האגודת לתעופה ספורטיבית וקלה (LSA – Light Sport Aviation) והאגודה הישראלית של בוני המטוסים (EAA – Experimental Aircraft Association ישראל).

המטוסים והאנשים שהשתתפו ביום התעופה בקריית שמונה

יום התעופה החל משעות הבוקר, בהן נחתו במנחת קריית שמונה עשרות מטוסים קלים שהגיעו למנחת ממקומות שונים בארץ. לאחר נחיתת המטוסים, החלה הפעילות התעופתית, שכללה, ביו השאר, הסברים וסיורים, ותחרות נחיתות דיוק על המסלול. האירוע היווה מפגש חברתי של כלל המשתתפים והוא כלל גם ארוחת צהריים. אחר כך עזבו המטוסים את המנחת וחזרו לשדות התעופה והמנחתים בארץ.

תשתית תעופתית חשובה

"מנחת קרית שמונה הוא תשתית חשובה מאין כמוה עבור כלל התעופה בישראל ואנו מתנגדים בכל תוקף לפגוע במתקן, או לשנות את ייעודו. אין לנו התנגדות להוסיף פעילות כמו מירוצי מכוניות, ובלבד שלא תיפגע בטיחות המנחת, ושכל פעילות כזאת תתואם עם מפעיל המנחת ותתקיים באישורו ותחת פיקוחו. אני קורא לכל הנוגעים בדבר לסייע בהמשך קיום המנחת ובפיתוחו הן בפן הקרקעי-תשתיתי והן בפיתוח הפעילות האווירית בו", אמר שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית.

לדבריו, "בימים אלו, בהם התעופה הקלה בישראל נלחמת נגד הרצון לסגירת תשתיות תעופתיות כמו הרצליה ושדה דב, חשוב להגן גם על התשתיות התעופתיות בקצוות הארץ, שמהוות קשר תעופתי למרכז הארץ. המנחת מכיל טרמינל מודרני שבנייתו הסתיימה בשנת 2006 בהשקעה של כ-25 מיליון שקל ובאמצעות שמירה ופיתוח של המנחת ובניית תוכנית אסטרטגית תעופתית בשיתוף גורמים הרלוונטיים ניתן להחזיר עטרה ליושנה מהיבטים רבים: טיסות קו מסחריות, לימודי טיסה, הכשרות תעופתיות ועוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן