Skip to content

התקלות ברכבת ימשכו מספר שבועות עקב תיקון מפגעי הסופה

רכבת ישראל החלה בעבודות התשתית לשיקום מסילות הרכבת, מערכות החשמל והאיתות בקטע המסילה שהוצף בשל קריסתו של נחל שפירים בזמן הסערה. לאחר סיום העבודות האינטנסיביות לשאיבת מי הנחל החלו צוותי הרכבת בעבודות השיקום, שצפויות להמשך מספר שבועות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך הסופה קרסה דופן של נחל שפירים, העובר מעל מסילת הרכבת אל תוך קטע המסילה והמנהרות בקו ת"א-נתב"ג-מודיעין. כתוצאה מכך הוצפה המסילה בכמות של כ-250 אלף קוב מים, לאורך של כ-2.5 ק"מ, כאשר מפלס המים הגיע עד לגובה של כשמונה מטרים.

רכבת ישראל שאבה את מי הנחל שהציפו את המסילות במשך חמישה ימים רצופים, 24 שעות ביממה, כדי לחשוף את המסילות ולהבין את ממדי האירוע והעבודות שיש לבצע על מנת להכשיר את קטע המסילה לתנועת רכבות. לאחר סיום השאיבה התברר כי ההצפה המאסיבית פגעה קשות הן בתשתית המסילה והן במערכות החשמל והתקשורת.

מסילה מוצפת בבוץ (צילום: רכבת ישראל)
מסילה מוצפת בבוץ (צילום: רכבת ישראל)

תשתית המסילה: כמות המים האדירה סחפה אדמה, קרקע ובוץ שהציפו את המסילות ופגעה בחלקים מסוימים גם ביציבות הקרקע שמתחת למסילות. בהתאם לכך החלה רכבת ישראל בביצוע עבודות לשיקום המסילות, הכוללות גם פירוק מסילות והחלפת חצץ, בחלק מהקטע. מדובר בעבודות מורכבות כי הן מתבצעות בחפיר וישנו קושי משמעותי בהעברתו של הציוד ההנדסי הכבד שמורד לחפיר על ידי מנופים.

מערכות חשמל ואיתות: לאורך הקטע שהוצף ישנן מערכות חשמל רבות, שחלקן הגדול יצא מכלל שימוש. בין השאר הוצף ונפגע מבנה שליטה ובקרה (ששולט על התקשורת לכל אורך הקטע ועלות תיקונו כ-16 מיליון ש"ח) ומערכות האיתות והתקשורת.

כתוצאה מקריסת נחל שפירים אל החפיר והצפת מנהרות הרכבת, נהרסו לחלוטין המפוחים לשחרור העשן במנהרות ויהיה צורך להחליפם.

לוחות הזמנים לשיקום המסילה, התשתית והעבודות לתיקון מערכת החשמל והתקשורת צפויות להימשך מספר שבועות.

דובר רכבת ישראל מוסר כי חברת רכבת ישראל נערכה לסערה מבעוד מועד. קריסתו של נחל שפירים היא אירוע מצער שפגע קשות בתפקודה של רכבת ישראל. זהו אירוע שאין לחברה יכולת להיערך אליו ובוודאי שאין לרכבת ישראל כל אחריות לתחזוקת דפנות הנחל. עם זאת, החברה פעלה בצורה מיידית לחסימת דופן הנחל, לשאיבת המים וכעת אנו פועלים לשיקום המסילה, במטרה לחדש את השירות מהר ככל הניתן.

הרמת המסילה לצורך שיקום (צילום: רכבת ישראל)

משרד התחבורה הנחה את חברת 'קווים' לספק שירות לנוסעים מתחנת מודיעין במהלך התקופה בה לא תפעל הרכבת, בזמן העבודות לשיקום הנזק שנגרם למסילה. מחר יופעל שירות ההסעות ממודיעין ללא תשלום. החל מיום שלישי, יופעלו האוטובוסים של חברת "קווים".

רכבת ישראל תמשיך לספק שאטלים אל תחנת נתב"ג וממנה. חשוב לציין כי רכבת ישראל תפצה נוסעים בעלי רב קו גמיש 30 ורב קו גמיש 7, על ידי הטענת כרטיסים בסך כל ימי התקופה, בהם לא ניתן שירות רכבתי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן