Skip to content

לבני תביא לאישור הממשלה: סיוע משפטי חינם לחושפי שחיתויות

המטרה היא לתת ליווי וייעוץ משפטי חינם לאורך כל ההליכים המשפטיים לחושפי שחיתויות במגזר הציבורי והפרטי. לבני: "זוהי חובתנו לדאוג להם. להעביר להם, ובכלל לחברה בישראל, את המסר: במאבק שלכם בשחיתות, אנחנו המדינה אתכם. המאבק הזה הוא של כולנו״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים ציפי לבני הודיעה כי בימים הקרובים תביא לאישור הממשלה הצעת חוק שתעניק סיוע משפטי חינם לחושפי שחיתויות. השרה לבני הודיעה זאת בכנס של התנועה לאיכות השלטון היום בתל אביב.

״החוק בישראל מעניק לחושפי שחיתויות הגנה", אמרה לבני. "אבל את ההגנה הזאת יש לחזק גם במובן המשפטי. בצד אחד יש אדם פשוט, עובד שרואה במעשה שחיתות ורוצה לעצור אותה, לחשוף אותה, ובצד שני יש חברה כלכלית חזקה או מוסד שלטוני גדול שמרתיעים אותו מלנקוט עמדה ולעשות מעשה. לכן, העובד הזה זקוק להגנה. ההגנה הזו היא גם משפטית.

ליווי וייעוץ משפטי חינם לחושפי שחיתויות. לבני (צילום: דן בר דוב)
ליווי וייעוץ משפטי חינם לחושפי שחיתויות. לבני (צילום: דן בר דוב)

"לכן, בימים הקרובים אגיש הצעת חוק שתעניק סיוע משפטי חינם לחושפי שחיתויות במגזר הפרטי או הציבורי", אמרה שרת המשפטים. "המטרה היא לתת ליווי וייעוץ משפטי חינם לאורך כל ההליכים המשפטיים לאותם אזרחים ראויים שהעזו. עלינו למנוע מצב שבו אלה שזעקו את זעקת המוסר עלולים למצוא עצמם בסוף ברחוב. זוהי חובתנו לדאוג להם. להעביר להם, ובכלל לחברה בישראל, את המסר: במאבק שלכם בשחיתות, אנחנו המדינה איתכם בכל הדרך הקשה והחשובה הזאת. המאבק הזה הוא של כולנו״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן