Skip to content

רפאל רפאלי ישלם פיצויים לצלם פפראצי

הצלם לשעבר תבע את אביה של הדוגמנית בר רפאל על נזקים שגרם האב בתקרית שאירעה לפני כשש שנים בפתח בית המשפחה. האב הורשע ב-2011 בגרימת נזק וזוכה מתקיפה ואיומים. הבוקר סוכם בין הצדדים על תשלום פיצוי כפי שיפסוק בית המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אביה של הדוגמנית בר רפאלי, רפאל רפאלי, ישלם לצלם "פנאי פלוס" לשעבר פיצוי בין 20 ל-40 אלף שקלים. על הסכום המדויק יחליט שופט בית משפט השלום בכפר סבא, רונן פלג. הצלם לשעבר תבע את רפאלי על נזקים שגרם האב בתקרית שארעה לפני כשש שנים בפתח בית המשפחה. 

מכתב התביעה ופרוטוקול הדיון שנערך הבוקר (שני) בבית משפט השלום בכפר סבא, עולה כי רפאלי נתבע במשפט אזרחי על ידי הצלם פייר מיקאל כהן, על הנזקים שנגרמו לו, למצלמתו ולאופנועו. רפאלי הורשע בתחילת ספטמבר 2011 בגרימת נזק למצלמה ולאופנוע של צלמי פפראצי, שניסו לצלם מחוץ לביתו, אך זוכה מאישומים של תקיפה ואיומים.

(צילום אילוסטרציה: עמית מדלזון)
(צילום אילוסטרציה: עמית מדלזון)

האירוע התרחש בחודש מאי 2007, בשעה שבר רפאלי חזרה במכוניתה לביתה שבהוד השרון. שני צלמי פפראצי, מיקאל כהן ודני כהן מ"פנאי פלוס", דלקו אחרי רכבה של בר רכובים על אופנוע וצילמו אותה. בכתב האישום הפלילי שהוגש נגד  רפאלי האב נטען כי בר התקשרה להוריה והודיעה להם כי צלמים עוקבים אחריה, חוסמים את נתיב נסיעתה ומטרידים אותה. בכתב האישום נטען כי האב לקח בכוח את המצלמה שצילמה את התמונות, משך באפו של אחד הצלמים ודחף אצבע לעינו השמאלית תוך שהוא אומר לו "אתה צלם לא תהיה יותר". לאחר מכן הוא שפך מים על המצלמה וגרם לה נזק של אלפי שקלים.

בהכרעת הדין הפלילי קבע שופט בית משפט השלום בכפר סבא, מיכאל קרשן, כי עדויותיהם של הצלמים לגבי האירוע נוטות להגזמה וסותרות זו את זו, ועל כן אינן אמינות. השופט הרשיע את האב הנזעם בגרימת נזק ועל כך הגיש הצלם את תביעתו האזרחית.

בעדותו היום סיפר הצלם כי רפאלי האב "תלש את המפתחות מהסוויץ' ולקח ממני את המשקפיים שהיו על פני. ניסה לתלוש את רצועת המצלמה מצווארו של החבר שלי. הוא יצא פעם אחר פעם מהבית, קילל והרביץ". עוד הוא סיפר כי הנתבע לקח את המצלמה עם העדשה וכרטיס הזיכרון והטביל אותם במים. כהן הוסיף כי לאחר מכן ניסה לחזור לעבוד אך נתקל בקשיים וכיום הוא עובד כשכיר במעדניית בשר.

רפאלי האב השיב כי כהן העמיד את אופנועו לפני שער ביתו וחסם את דרכה של בתו והיא לא יכלה להיכנס לביתה. "יצאתי, היא הייתה במצוקה נוראה", הוא סיפר, "ביקשתי ממנו להזיז את האופנוע והוא פשוט ניסה לברוח. המשטרה עדיין לא הגיעה. נכון, לקחתי לו את המפתח של האופנוע שלו, הוא ניסה לברוח ובשנייה שהוא התחיל לנסוע, משכתי וסובבתי טיפה שמאלה". לגבי המצלמה טען האב כי "עד שהמשטרה תגיע, לקחתי את המצלמה מהרוכב האחורי ושמתי אותה ממש על יד הכניסה לבית. יש לי גריל גדול בנוי והנחתי על השיש של הגריל". לגבי העדויות של כהן וחבריו טען הנתבע לפני השופט: "גם במשפט הקודם צוין שם ואנחנו שמענו וראינו שהם תיאמו עדויות. מנסים לעשות כאן עושר שלא ביושר".

שופט בית המשפט הציע לשני הצדדים לנסות להגיע לפשרה לפני שיפסוק בתביעה ולאחר דיון בין עורכי הדין של שני הצדדים הם הודיעו לבית המשפט כי "לאחר ששמענו את המלצת בית המשפט ולאחר שדנו עם לקוחותינו  מחוץ לאולם, הגענו להסכמה ולפיה בלי להודות בשום עובדה או טענה ולסילוק סופי ומוחלט של כל הטענות ההדדיות… אנו מסמיכים את בית המשפט לפסוק על דרך של פשרה… בגבולות שבין 20 אלף לבין 40 אלף שקלים". התשלום יתבצע בשני תשלומים. השופט הודיע לצדדים כי פסק הדין יישלח לשני הצדדים תוך חודשיים.     

בהכנת הכתבה השתתפה נירה ידין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן