Skip to content

עשרות הרוגים ופצועים בפיגוע בבניין משטרה במצרים

מכונית תופת ומטעני חבלה התפוצצו הלילה בבניין המטה בעיר מנסורה מצפון לקהיר. ממשלת מצרים מאשימה את האחים המוסלמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

14 בני אדם נהרגו ולפחות 130 נפצעו בפיצוץ שאירע הלילה (שלישי) בבניין של המשטרה המצרית בעיר מנסורה במחוז א-דקהליה, מצפון לקהיר. כך נמסר ממשרד הבריאות המצרי. עיתון "אל אהראם" מדווח, כי מדובר בשני מטענים שהתפוצצו בו זמנית.

מטה המשטרה לאחר הפיגוע (צילום: אל אהראם)
מטה המשטרה לאחר הפיגוע (צילום: אל אהראם)

העיתון, שמצוטט גורם ביטחוני, מוסר כי אחד המטענים התפוצץ באחת הקומות העליונות בבניין והשני במכונית שדהרה לכניסת הבניין. על פי המקור הביטחוני, פצצה שלישית שהייתה ברכב אחר נוטרלה.על פי סוכנות הידיעות "MENA", עדיין לא ברור מה גרם לפיצוץ. עוד דווח כי קצין הביטחון של המחוז נפצע גם הוא. 

הממשלה הזמנית במצרים העריכה הלילה כי "האחים המוסלמים תכננו מתקפה זו". כך אמר דובר הקבינט המצרי, שריף שוויקי, שהוסיף כי מתקפות הטרור לא יסיתו את מצרים ממפת הדרכים שלה. מפת הדרכים אמורה להיכנס לשלבי הביצוע כשבחודש הבא תיכנס לתוקף החוקה המצרית החדשה שתלווה בסופו של התהליך בבחירות חדשות לנשיאות. 

ראש הממשלה המצרי, חאזם אל-בבלאווי, הביע הלילה את תנחומיו למשפחות ההרוגים והבטיח כי האחראים למעשה יובאו לדין. הפיגוע מגיע כיממה לאחר שארגון הטרור "בית אנסאר אל-מקדס", המזוהה עם אל-קאעידה העולמית, דרש מהצבא המצרי, מהמשטרה  ומהממשלה הזמנית לסגת מתכניותיהן למגר את ארגוני הטרור, או למות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן