Skip to content

2013 במוזיקה: סקס (עדיין) מוכר הכי טוב

זו היתה השנה של ארבע מגה סטאריות - ריהאנה, ביונסה, מיילי סיירוס וליידי גאגא, שכולן השתמשו בשם הקוד להצלחה: סקס, סקס, סקס ועוד פעם סקס. מה זה אומר עליהן ועל המוזיקה שלהן, ומה זה אומר על מאות המיליונים שצופים בהן ביוטיוב. יובל אראל מסכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מיילי סירוס בפעולה. צילום מסך אם-טי-וי

כאשר מבקשים לסכם את שנת 2013 במוזיקה הפופולרית אי אפשר להתעלם מכמה תופעות וטרנדים, שאותם ניתן להגדיר בשלוש מילים – סקס, סקס, סקס. זהו שם הקוד לנוסחת ההצלחה בתחום המגה זמרות פופ הבינלאומיות, החל בריהאנה, שקצת אכזבה את הקהל הישראלי עם פלייבק לא מקצועי; ביונסה, שהפתיעה את העולם באלבום על הדרך רק לפני מספר ימים; וכמובן עם מיילי סיירוס, שכמעט וביצעה דוגי סטייל על הבמה. ועוד לא דיברנו על ליידי גאגא.

הכל בשם הרייטינג והניסיון למשוך עוד תשומת לב בדרך לאיסוף הממון מרבבות רוכשי השירים באייטיונז. כן, ארבע בנות, מגה סטאריות בינלאומיות, שעושות שימוש בסקס לקידום מכירות, במיוחד באמצעות וידיאו קליפים אירוטיים ברמה כזו או אחרת, המושקעים במאות אלפי דולרים אם לא למעלה מכך. היוטיוב הוא המדיה הנוכחית לקידום המכירות, וסקס מוכר הכי טוב.

אני מסכם את שנת הפופ החולפת בפסקה אחת: גבירותי ורבותי, קבלו בבקשה את הגימיק הכי מוצלח והכי איכותי של המגה כוכבת בסצנת הפופ – ביונסה, שהשיקה ממש לקראת חג המולד וסוף השנה את האלבום החדש, כי היא שמה קצוץ על חברות התקליטים הממוסדות, אלו שלא ממש מיישרות קו עם ההווה, לבטח לא עם העתיד. האלבום העונה בפשטות לשם "Beyonce" שוחרר להאזנה ולרכישה באמצעות פלטפורמת אייטיונז. שחרור המלווה בסדרת קליפים ממותגת. כי גם המגה כוכבים מתחילים להבין שאם אין אני לי מי לי.

ובשנה הבאה? השמיים הם הגבול, ואלי נתחיל בכך שגם הענקים באמת ולא רק דינוזאורים, מתחילים להגיע לישראל. מישהו אמר סאונדגרדן?

1 Comment

  1. מנצל
    25 בדצמבר 2013 @ 7:02

    סאונדגארדן לא דינוזאורים?
    חביבי כבר עברו עשרים שנה מ-Black Hole Sun

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן