Skip to content

נתניהו ישתתף בפורם הכלכלי העולמי בדאבוס

יישא דברים במליאה מיוחדת שתיוחד לכלכלת ישראל. צפוי להיפגש עם ראשי מדינות ועם ראשי חברות בינלאומיות על מנת לעודד השקעות בישראל ויציג את תעשיית הסייבר הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ראש הממשלה בנימין נתניהו. שיחות בדאבוס על היי-טק, סייבר והשקעות בישראל. (צילמה: ציפי מנשה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו. שיחות בדאבוס על היי-טק, סייבר והשקעות בישראל. (צילמה: ציפי מנשה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum),  שיתקיים בחודש הבא בדאבוס, שווייץ. רה"מ נענה להזמנת יו"ר הפורום והוא יישא דברים במליאה מיוחדת שתיוחד לכלכלת ישראל. בין השאר, רה"מ מתעתד להציג את תעשיית הסייבר הישראלית, שהיא מהמובילות בעולם.

במסגרת הפורום, שהוא מהבמות החשובות של הכלכלה העולמית, צפוי ראש הממשלה לקיים סדרת פגישות עבודה עם ראשי מדינות ועם ראשי חברות בינלאומיות על מנת לעודד השקעות בתעשיית ההיי-טק הישראלית, כמו גם בענפים נוספים.

ישראל – מפתח להתפתחות חיובית

במכתב ההזמנה שנשלח לרה"מ נתניהו נכתב כי ישראל היא מפתח להתפתחויות חיוביות בכלכלה העולמית והאזורית, וזאת תהיה הזדמנות רבת השפעה להציג את המדיניות הכלכלית של הממשלה במלאת שנה לכהונתה.

רה"מ נתניהו: "הכלכלה הישראלית מתמודדת בהצלחה מול המשבר הכלכלי העולמי וממשיכה לרשום צמיחה גבוהה ואחוזי אבטלה נמוכים. ההשתתפות בפורום הכלכלי העולמי תאפשר לנו להציג בפני העולם כולו את הישגי כלכלת ישראל. אני מאמין שתשומת הלב שתעשיות הסייבר וההייטק הישראליות יזכו להן בכנס תסייע לחזק את מעמדן המוביל בעולם".

הפורום הכלכלי העולמי

הוא ארגון ללא מטרות רווח, המפורסם בזכות הכנסים השנתיים שהוא מקיים בדאבוס שבשוויץ. לכנסים האלה מגיעים בכירי הפוליטיקאים, הכלכלנים, אנשי עסקים ועתונאים, כדי לדון בנושאים הבוערים בענייני רפואה, סביבה וכלכלה. הפורום מנפק מעת לעת דוחות מקיפים הנחשבים לאמת מידה בינלאומית בעלת מהימנות גבוהה במיוחד.

הדוח המפורסם ביותר, היוצא אחת לשנה מפורם דאבוס, הוא מדד התחרותיות העולמי, המדרג את כלכלות העולם לפי יכולת התחרותיות והקדמה של הסביבה העסקית שלהן. מדד 2011‏-2012 מדרג יותר מ-140 מדינות בעולם. המדד מבוסס על מחקרים כלכליים אמפיריים ותיאורטיים עדכניים והוא מכיל יותר מ-110 משתנים, שני-שליש מהם מקורם בסקר דעות מנהלים, ושליש ממקורות ציבוריים כגון מאגרי המידע של ארגון האו"ם. המשתנים מאורגנים ב-12 נושאי ליבה, כל נושא מייצג שטח שעורכי הדו"ח רואים בו כבעל חשיבות לקביעת תחרותיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן