Skip to content

אושר: 5 שנות מאסר על הפצת צילום המתמקד במיניות של אדם

הצעת החוק של ח"כ יפעת קריב אושרה בוועדה לקידום מעמד האישה, כהכנה לקריאה שנייה ושלישית. על פי הצעת החוק, פרסום תצלום או סרט המתמקד במיניותו של אדם, בנסיבות בהן הפרסום עלול להשפיל או לבזות, ייחשב להטרדה מינית שהעונש המקסימלי עליה יהיה כדין הפוגע במזיד בפרטיות זולתו, דהיינו חמש שנות מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסום תצלום או סרט המתמקד במיניותו של אדם, ייחשב להטרדה מינית, שעונשה עד חמש שנות מאסר. הצעת החוק הזו של ח"כ יפעת קריב, אושרה היום על ידי הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ ד"ר עליזה לביא כהכנה לקריאה שנייה ושלישית.

על פי הצעת החוק, פרסום תצלום או סרט המתמקד במיניותו של אדם, בנסיבות בהן הפרסום עלול להשפיל או לבזות, ייחשב להטרדה מינית. למרות שכל הטרדה מינית אחרת עונשה עד שנתיים מאסר, בסעיף זה העונש המקסימלי יהיה כדין הפוגע במזיד בפרטיות זולתו, דהיינו חמש שנים. הצעת החוק תועבר למליאה בימים הקרובים.

ח"כ יפעת קריב, יוזמת הצעת החוק (צילום: ויקיפדיה)
ח"כ יפעת קריב, יוזמת הצעת החוק (צילום: ויקיפדיה)

"ברור לנו שקצב החקיקה מאחר תמיד אחר המציאות הטכנולוגית והווירטואלית בה אנו חיים", אמרה ח"כ יפעת קריב, "מדובר בחוק פורץ דרך גם בהיבט החקיקתי וגם בהיבט הנורמטיבי והערכי. זה הישג גדול לקורבנות עבירות מין. אני מודה ליו״ר ועדת מעמד האישה ח״כ עליזה לביא, על המחויבות והנחישות בהעברת החוק".

יו"ר הוועדה ח"כ ד"ר עליזה לביא: "החוק יעשה קצת סדר בהטרדות מיניות במרחב הווירטואלי.  היום, כשכל ממשק בין בני אדם מתועד, מופץ והופך לנחלת הכלל ובלתי ניתן למחיקה, מגוון האפשרויות לפגוע ולהיפגע אינסופי וגדל כל הזמן. המרחב הווירטואלי הוא  מרחב חדש של הטרדה מינית, שבו כל שימוש פוגעני נשאר לנצח ברשת האינטרנט. המרחב הזה סומן כבר מזמן במציאות, אבל טרם זכה להתייחסות בדרכי הטיפול. היום אנו מספקים כלי משפטי, אבל חשוב שהדברים יטופלו גם בשדה החינוכי ובשיח ההורי.  אנו מועלים בתפקידנו כמבוגרים, האמורים לחנך את ילדינו ולתווך בינם לעולם המתפתח ומשתכלל לנגד עינינו בקצב שמזמן איבדנו את היכולת לעקוב אחריו".

הוועדה דנה היום גם באונס ברחבת הריקודים שהתרחש בשבוע שעבר, לבקשת ח"כ גילה גמליאל וח"כ יפעת קריב. "חייבים להחמיר את הענישה על שימוש בסם אונס ועל אונס בעת שכרות", אמרה עו"ד ליאת קליין מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, "חשוב להעלות את המודעות לסוגיית ההסכמה. יש קושי גדול באכיפה. פגיעה מינית הייתה קיימת תמיד, אבל הקלות שבה בהקשת מקש אפשר להרוס אדם מעצימה מאד את הפגיעה. את אירוע האונס ברחבת הריקודים צילמו אנשים פרטיים, אבל מי שמינף את הפצת הסרטון היה אתר החדשות וואלה, שאמנם הסיר לאחר מכן את הסרט. יש לנו שורת חוקים של מניעת עבירה ו"לא תעמוד על דם רעך", שהרעיון שבבסיסם הוא אחריות חברתית, אבל זה לא נאכף".

יו"ר הוועדה ח"כ ד"ר עליזה לביא: "שלחנו אתכם להכין קוד אתי עם גופי השידור. איפה זה עומד?"

ליאת קליין: "אנו קרובים לגיבוש נוסח. כשזה יושלם תהיה לפחות הצהרת כוונות".

ח"כ גילה גמליאל: "לצערנו קיום יחסי מים במועדונים זו תופעה שבעלי מועדונים מעודדים. בדרך כלל זה נעשה בשירותים, אבל זה מתחיל לייצר נורמה. התופעה צריכה לזעזע את כולם וחבל שזה שיח כמעט רק של נשים. הנתונים מראים על ירידה של עבריינות בקרב בני נוער, אבל רק בעבירות מין יש עלייה, כי הם לא באמת מבינים שזה לא בסדר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן