Skip to content

"ללכת בין דינוזאורים: סרט ידידותי ולפעמים ילדותי

סרט האנימציה בתלת-מימד, המבוסס על הסדרה של ה-BBC, הוא מאוד חינוכי, רק אל תגידו את זה לילדים שלכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

סדרת הטלוויזיה של ה-BBC, "ללכת בין דינוזאורים", מקבלת טיפול קולנועי תלת מימדי ידידותי לילדים, ונעטפת בסיפור נחמד המלווה בקריינות משעשעת. קהל היעד האולטימטיבי נע מגיל 4 עד 12. רמת ההומור והאינטליגנציה מותאמת לגילאים אלה. הסרט דואג לזהות כל מין דינוזאור חדש המוצג בפני הצופים, וכולל מיני עובדות: מה הם אכלו, אלו כישורים מיוחדים היו להם וכדומה. "ללכת בין דינוזאורים" הוא סרט מאוד חינוכי, רק אל תגידו את זה לילדים שלכם.

במהלך הסיפור משתלבים צילומים מדהימים מאזורים מרוחקים על פני כדור הארץ (אלסקה, ניו זילנד ואוסטרליה) וההנפשה המרשימה חובקת את הדינוזאורים. העלילה מתארת את סיפור הנדידה הגדולה דרומה המתרחשת מדי שנה עם בוא החורף, כאשר זן דינוזאורים אוכלי עשב נרדף על ידי טורפים ואוכלי כל.

אנימציה יפה וסיפור חכם

הסיפור מתחיל כשהנער המתבגר, ריקי (צ'ארלי רו בגרסה באנגלית, ריקי טל בגרסה בעברית) ואחותו הצעירה, ג'ייד (אנגורי רייס באנגלית, איה יגול בעברית) מבקרים את דודם הפליאונטולוג, ג'ק (קארל אורבן באנגלית, דן שצברג בעברית) באלסקה. ג'ייד הולכת עם דודה לחפור אחר דינוזאורים, אך לריקי כבר נמאס ומעדיף לשחק עם הטלפון הנייד שלו. בדיוק אז מגיע עורב הלוכד את תשומת לבו של הנער ומספר לו כי הוא שייך לשושלת קדמונית של ציפורים, אלכסורניס, ציפור מתקופת הקרטיקון. "אלכס" (ג'ון לגויזאמו באנגלית וצביקה פורמן בעברית) הוא חבר של "פאטצ'י" (ג'סטין לונג באנגלית, ערן מור בעברית), זן של פאטצ'יריינוסארוס.

העלילה עוקבת אחר חוויותיו של פאטצ'י מהיותו תינוק בקן, דרך מספר אירועים של כמעט מוות, ואל הבגרות כשהוא נודד דרומה עם העדר שלו ומנסה להיצמד לאחיו הבכור, סקאולר (סקיילר סטון באנגלית, אלדד פריבס בעברית), תוך שהוא מנסה לתפוס את עינה של ג'וניפר (טייה סירקר באנגלית, לורן סביר בעברית). במהלך המסע הם סובלים מהתקפות של טי-רקסים, טרודונים, גורגוזאורוסים ואף פטרוסאורוסים מעופפים, בין פציעות ושריפות יער.

צילומים מדהימים של נופים רחוקים

אלכס הוא בעצם גם הקריין החוכמולוג בסיפור, ומגלגל את הסרט אחורה כדי להוציא את האוויר מכל הטענות לגבורה המתוארות על ידי פאטצ'י. כמובן שיש אינספור בדיחות דינוזאורים ומשפטי מחץ משעשעים בין אחים, אם כי רובם מאוד ילדותיים. אבל הצחוקים הגדולים ביותר מגיעים מחלק הטבע בסיפור – ההתנהגות הטבעית של חיות בטבע.

הבמאי בארי קוק הגיע מעולם האנימציה ("מולאן") ואילו הבמאי השותף, ניל נייטינגייל, הוא ותיק בסרטי טבע של ה-BBC. הם מגוללים את הסיפור בצורה שבה רוב המבוגרים יאבדו את הסבלנות במערכה הראשונה, אבל לפחות ייהנו מהאנימציה היפהפייה ומהגישה הסיפורית החכמה. יש להודות שהאנימציה הממוחשבת התפתחה מאוד, מאז נעשו סרטים כ "פארק היורה" או "דינוזאורים" של דיסני, והמחקר אודות עולם הדינוזאורים התקדם גם הוא ומצייר תמונה מלאה יותר על איך הם נראו, למי היו נוצות, איך הם נשמעו ויתכן אף איך התנהגו.

מארז הסיפור של "ללכת בין דינוזאורים" בתלת מימד עשוי להיות ילדותי מדי עבור אלו שעברו את גיל 12, אבל המחקר ברקע והמאמץ להעביר את הידע לאוהדי דינוזאורים צעירים צריך להתבצע בכיתות לימוד בבתי ספר ולא רק בבתי קולנוע.

1 Comment

  1. עדן קאפח
    27 בדצמבר 2013 @ 18:23

    אני אוהבת דיזנואורים מאוד כייף לרעות באיטרנט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן