Skip to content

נמנעו פיטורים של עשרות עובדים בנילית

הופחת משמעותית מספר המפוטרים. אלה שהעסקתם תסתיים במהלך תקופת ההתייעלות יקבלו תשלום מענק פרישה מוגדל לעובדים זכאים, המשך הפרשות מעביד לקרן פנסיה עד לגיל הפרישה ותשלום קצבה חודשית (לפי ותק) וסיוע והכוונה במציאת מקום עבודה חדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסכם הבנות שימנע את פיטוריהם של עשרות עובדים בצפון הארץ נחתם היום בין ההסתדרות לבין הנהלת חברת נילית. במסגרת הסיכום שהושג בין נציגות העובדים, ההסתדרות והנהלת החברה, סוכם כי תהליך ההתייעלות יימשך בתיאום ובשיתוף מלא עם נציגות העובדים והסתדרות המרחב. על פי הסיכום, העובדים אשר יוחלט על סיום העסקתם במהלך תקופת ההתייעלות יהיו זכאים לתנאי פרישה מועדפים.

הנהלת נילית, חברה בינלאומית המתמחה בייצור סיבי ניילון ותרמופלסטיק, הודיעה השבוע כי בכוונתה לנקוט בצעדי התייעלות ארגוניים הכוללים, בין היתר, מיזוג מחלקות וצמצום של כ-70 עובדים. המפעל אשר ממוקם במגדל העמק מעסיק כיום כ-500 עובדים בהסכם קיבוצי ועוד כ-230 עובדים בתפקידי ניהול תחת הסכמים אישיים. לאחר התערבותה של הסתדרות המרחב וקיום הידברות בין הצדדים, נענתה הנהלת המפעל לדרישת ההסתדרות והפחיתה משמעותית את מספר המפוטרים.

חלק מההבנות

כחלק מן ההבנות שאליהן הגיעו הצדדים במסגרת המו"מ, סוכם גם על תנאי פרישתם של העובדים אשר העסקתם תסתיים במהלך תקופת ההתייעלות. בין התנאים שעליהם סוכם: תשלום מענק פרישה מוגדל לעובדים זכאים, המשך הפרשות מעביד לקרן פנסיה עד לגיל הפרישה ותשלום קצבה חודשית (לפי ותק), סיוע והכוונה במציאת מקום עבודה חדש, השתתפות בעלות קורס להסבה מקצועית, ייעוץ פנסיוני מקיף ושמירת זכויות למשך שנה ממועד סיום העסקתם.

"גמישות וויתורים"

לאון פרץ, יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, אמר היום: "אני מודה לנציגות העובדים ולהנהלת המפעל על כך שהפגינו אחריות בתהליך המו"מ ועזרו למנוע את החרפת המשבר. היינו צריכים לאזן בין צרכי ההתייעלות של נילית, על מנת שהמפעל ימשיך לספק פרנסה לעובדיו, לבין המאבק שלנו על גורלם של כל אחד ואחד מעשרות עובדים שהיו מועמדים לפיטורים. העובדה כי הצלחנו לצמצם בצורה משמעותית את מספר העובדים שיפוטרו ולדאוג לתנאי פרישה מועדפים לעובדים שהעסקתם תסתיים, התאפשרה בזכות גמישות וויתורים מצד המפעל ובגרות שגילו נציגי העובדים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן