Skip to content

אזהרה: הסדרה של חנוך דאום עלולה להזיק לבריאות

"המתנחל", הסדרה החדשה של דאום (רביעי, ערוץ 10), היא מציצנות לשמה במקרה הטוב, שבה המנחה מראה כמה נמוך אפשר לרדת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסדרה החדשה של ערוץ 10, "המתנחל" (יום ד'), שמגיש חנוך דאום, מביאה לנו קטעי דברים הזויים, מציצנות לשמה, שעולה דרגה ויורדת רמה, הכל בשם הרייטינג המבוקש. הסדרה מביאה לנו רשימת משתתפים (אחד בכל פרק), שנותנת לנו את הטעם הצהוב-צהוב הזה, שרבים אוהבים כל כך לאהוב ו/או לשנוא. בין המשתתפים נמצא את עו"ד יורם שפטל ואת אושיית התרבות ליהיא גרינר. אין ספק, דאום למד דבר או שניים מהסדרה "מחוברים", שבה השתתף.

עושה שם רע למתנחלים. דאום. צילום: עופר דורי

דאום מגיע אל הפרסונות שמשתתפות בתוכניתו כמתנחל. לא צריך פירוש רש"י כדי להבין שהמתנחל, דאום, שמתגורר בגוש עציון, מתנחל אצל קורבנותיו-כביכול כדי לעשות מהם (או מעצמו) צחוק. הוא מציג את עצמו כקואצ'ר מטעם עצמו, שמתיימר להראות להם את הדרך לחיים טובים יותר. משימתו העיקרית היא כמובן להיכשל בכך, תוך כדי שהוא חושף את מערומיהם ואולי גם את מערומיו.

בפרק הראשון מגיע דאום לביתו של עו"ד יורם שפטל, סניגורו לשעבר של דמיאניוק (איוון האיום) ושל עוד כמה נשמות טובות. שפטל מקדם את עצמו על ידי אג'נדה אולטרה-ימנית, שבזכותה, ובזכות יכולתו הסגולית להתעצבן על מרואייניו ולצרוח עליהם, קיבל תוכנית רדיו משלו.

בשם הרייטינג. דאום ושפטל

בביתו המפואר של שפטל בקיסריה מתגלים כמה דברים מוזרים, שכבר מוכרים לנו: בבית מתגוררת אישה, חד-הורית, שאין לו יחסי זוגיות איתה, אך יחד הם מגדלים את בתה הקטנה. שפטל מכנה את אימו המנוחה "אהבתי הגדולה" וישן במיטה חורקת בת 25 שנה. אנו גם מגלים, בזכות חטטנותו הבלתי נלאית של דאום, ששפטל עבר השתלת שיער בלתי מוצלחת (לטעמו של דאום).

במהלך הפרק שפטל המוזר והקיצוני מתגלה כאדם ישר ונאמן לעצמו, ולעתים ניתן לחשוב, שעל אף כל מוזרויותיו וקיצוניותו, הוא אינו אדם טוב פחות מדאום, שמנסה לתקן אותו, להרגיע אותו (כביכול), לוקח אותו לפסיכיאטר ולמערת רחל כדי למצוא לו תיקונים מתיקונים שונים.

אם שפטל שרד אם דאום, כנראה שכל אחד יכול. לא חייבים לראות.

2 Comments

  1. יעל פריאל
    26 בדצמבר 2013 @ 10:15

    יפה. אהבתי את כתיבתך ואת המלצתך להמנע. כנראה שאין גבול לכמה שמוכנים לרדת נמוך, בשביל קצת דם וכסף.

  2. אופיר
    25 בדצמבר 2013 @ 23:04

    כן חייבים לראות! באמת שכמעט בכיתי מצחוק, אחלה סדרה כבר שמתי הקלטת עונה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן