Skip to content

השב"כ עצר מחבל שתכנן פיגוע ירי נגד צה"ל

היום הותר לפרסום כי בחקירתו סיפר המחבל על תכניתו לשמש כצלף בפיגוע נגד חיילים. הוא נעצר לאחר שביקש להיכנס לישראל מטעמים הומניטריים לצורך קבלת טיפול רפואי ברמאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל עצר בתחילת דצמבר פעיל טרור מתשתית "גדודי חללי אל אקצא" ברצועת עזה. הפעיל, מחמד צאבר מחמד אבו עמשה, תושב בית חנון, בן 32, היה מעורב בפעילות טרור מגוונת, לאורך שנים, נגד אזרחים וכוחות צה"ל, לרבות תכנון עדכני לממש פיגוע צליפה נגד חיילים.

אבו עמשה (צילום השב"כ)
ניצול ציני של מחווה הומניטרית. אבו עמשה (צילום השב"כ)

לדברי השב"כ, אבו עמשה ביקש להיכנס לישראל באמצעות היתר כניסה הומניטרי, כדי לקבל טיפול רפואי ברמאללה. בחקירתו בשב"כ מסר בין היתר כי היה אמור לשמש כצלף במסגרת פיגוע שתוכנן לפגוע בכוח צה"ל המסייר לאורך גדר המערכת של הרצועה. במקביל, הוא אסף מודיעין על תנועת כוחות צה"ל בגזרות השונות, ביצע אימוני ירי ובחן מתווים שונים לביצוע הפיגוע.

הפיגוע נדחה נוכח פציעתו של אבו עמשה, ואמור היה להתממש לאחר שישוב לרצועה לאחר קבלת טיפול רפואי ברמאללה. הטיפול, למרבה האירוניה, נועד לעיניו הפגועות, כדי שיוכל לתפקד כצלף באותו פיגוע ירי מתוכנן. בשב"כ מדגישים כימדינת ישראל מאפשרת מדי חודש את כניסתם של אלפים מתושבי רצועת עזה למדינה לצרכים הומניטריים, רפואיים ואחרים, אלא שגורמי הטרור עושים לא אחת שימוש לרעה בהיתרים אלה, לרבות העברת כספי טרור ושהייה בלתי חוקית בישראל.

במקרה דנן, מדובר בניצול ציני במיוחד של ההיתרים, במטרה לאפשר את הצלחתו של פיגוע הצליפה. כנגד אבו עמשה יוגש היום כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הכולל סעיפים של ניסיון לרצח, מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לפשע.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן