Skip to content

הפרויקט של אוסקר מורילו: מציירים על שולחנות

מורילו, אמן קולומביאני מודרני המערב ביצירה שלו ציור ופיסול, במיזם ייחודי בתל אביב: הוא מצמיד בדי קנבס לשולחנות התלמידים בכיתה עד לסוף שנת הלימודים ואלה אמורים לצייר עליהם מה שירצו, כפי שהם עושים בדרך כלל למרות שאסור. בסוף התהליך הם יהיו חלק מתערוכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוסקר מורילו הוא אמן מודרני המערב ביצירה שלו ציור ופיסול, שחי ופועל במזרח לונדון ומוצאו מקולומביה, דרום אמריקה. הוא נולד ב-1986, בוגר טרי של המכללה המלכותית לאמנויות בלונדון ותערוכותיו מוצגות בלונדון, פאריס, ניו יורק ואמסטרדם.

מורילו יצר קשר עם עמותה העוזרת לאמנים לבצע פרויקטים המעניינים אותם. המיזם של מורילו עוסק בחיבור בין אמנות לצעירים וילדים ולמנהגי חייהם. הוא סימן כמה ארצות (בתוכן ישראל) ובחר מתוכן בתי ספר וכיתות, לרוב כיתות באזורים עניים וקשי יום. לכל השולחנות בכיתה הוא הצמיד בדי קנבס, חלקם תפורים זה לזה במכונת תפירה. בדי הקנבס משודכים לשולחנות התלמידים עד לסוף שנת הלימודים ואלה אמורים לצייר עליהם מה שירצו, כפי שהם עושים בדרך כלל למרות שאסור, ולהשתמש בדמיון חופשי ותמים. בסוף התהליך הבדים נאספים והופכים לתערוכת ציורים.

השולחנות המכוסים קנבס בראשית התהליך (צילומים: מיכל בנין)
השולחנות המכוסים קנבס בראשית התהליך (צילומים: מיכל בנין)

אוסקר מורילו ביקש מעיריית תל אביב לבחור לו כיתה ובדרך שאיני מודעת אליה במדויק התמזל מזלנו ונבחרה הכיתה שלי בתיכון חדש בתל אביב. לפני כמה ימים הוא טס לישראל ונפגש איתנו. מורילו, איש צעיר, מתולתל ושחום עור, שוחח איתנו באנגלית והראה לנו כמה מיצירותיו ואנחנו שאלנו אותו שאלות, כמו באיזה חומרים הוא משתמש באמנות שלו ולמה הוא בחר דווקא בישראל. הוא הסביר שכשהוא משתמש בחומר ביצירה שלו, הוא הולך למפעל כדי לראות כיצד מייצרים אותו. מעניין אותו איפה מתחילים הדברים.

לאחר מכן הגענו לכיתה והתחלנו לשדך את בדי הקנבס לשולחנות. אוסקר לבש בגדי עבודה, תפר במכונת התפירה וסייע לנו לשדך את הבדים לשולחנות בסבלנות רבה.

עכשיו, כלומר כמה ימים אחרי הביקור, הקנבסים שלנו מצוירים ומקושקשים לגמרי ואנחנו נהנים מחוסר היכולת של המורים להעיר לנו על זה שאנחנו מציירים על השולחנות. מאוד מעניין איך הם ייראו בסוף השנה.

אוסקר מורילו
להשתמש בדימיון. אוסקר מורילו

1 Comment

  1. יהלי וייס
    29 בדצמבר 2013 @ 4:16

    למי שמתעניין מה זה ה3835 שרשום שם : https://www.facebook.com/Vulcan3835
    זה המספר של הקבוצת רובוטיקה בבית ספר!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן