Skip to content

חיל האוויר תקף שתי מטרות בעזה בתגובה לירי רקטות

הפלסטינים דיווחו על ארבעה פצועים ופינו את מפקדותיהם ומוצביהם. שש סוללות כיפת ברזל נפרשו בדרום. נתניהו בטקס סיום קורס טיס: "נכה באלה שיורים ונכה באלה שנותנים להם חסות. לא תהיה חסינות לאף אחד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי טיס של חיל האוויר תקפו אמש (חמישי) שתי מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות שנורו לעבר ישראל ביממה האחרונה. הפלסטינים דיווחו על ארבעה פצועים כתוצאה מתקיפה זו.  אמש בשעה 22:45 תקפה ישראל מטרה בעזה ובתגובה הורה החמאס לאנשיו לפנות את אנשיו ממפקדות ומוצבים כפי שהוא נוהג כאשר יש חשש לתקיפת צה"ל. 

כיפת ברזל (צילם: דן בר-דוב)

לדברי הפלסטינים התקיפה הראשונה נעשתה בשכונת שיח' רדואן שבעיר עזה ובה נפצע קל אדם אחד. התקיפה השנייה, כך לדבריהם, בוצעה במוצב של "גדודי עז א-דין אל קסאם", הזרוע הצבאית של החמאס, במרכז הרצועה שנבנה על חורבות התנחלות נצרים לשעבר. בתקיפה זו נפצעו עוד שלושה בני אדם באורח בינוני.

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה וכן אתר לאחסון אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם". בצה"ל מדגישים שהתקיפה בוצעה "בתגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. ארגוני הטרור ברצועה שמו להם למטרה לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

אתמול נורו שתי רקטות קסאם לעבר ישראל. שתיהן התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון. הראשונה נורתה מעזה דקות ספורות אחרי חצות ליל חמישי והשנייה מעט אחרי שמונה בערב. הבוקר נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובי חוף אשקלון, ואחריה קול פיצוץ. הרקטה נפלה בשטח פתוח ואיש לא נפגע. נערכות סריקות.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הזהיר את החמאס וארגוני הטרור מפני ירי לעבר ישראל ואמר כי אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט בעזה. "לא נשלים גם עם טפטופי הטרור מרצועת עזה. חמאס הוא האחראי לכל פרובוקציה. אני ממליץ לחמאס לא לבחון את סבלנותנו".

בצה"ל נערכו לאפשרות של הסלמה אזורית ופרשו סוללות כיפת ברזל בשדרות, באר שבע, אשדוד, רחובות ואשקלון. מעברי כרם שלום וארז נסגרו לתנועת סחורות לרצועה וממנה והם נותרו סגורים עד לשעה זאת.

(צילום: חיים צח, לע"מ)
נתניהו בטקס סיום קורס טיס בבסיס חצרים (צילום: חיים צח, לע"מ)

אתמול הזהירו ראש הממשלה ושר הביטחון כי ישראל תגיב בעוצמה על כל ירי לעבר ישראל. בטקס סיום קורס טיס בבסיס חצרים אמש, לפני ירי הרקטה, אמר נתניהו: "הפעולות העלומות שעשה חיל האוויר בשנים האחרונות הן עדות לכך שלא נהסס לפגוע באלה שמאיימים לפגוע בקיומנו. אנחנו פועלים בעוצמה נגד כל התקפה נגדנו, ואנחנו גם מסכלים מראש. לאחרונה חווינו התקפות נגדנו. ישראל רואה בחמאס אחראי. נכה באלה שיורים ונכה באלה שנותנים להם חסות. לא תהיה חסינות לאף אחד". 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן