Skip to content

תחנת הכוח בעזה חדלה לפעול

אמש הודיעה החברה כי הסיבה היא מחסור מוחלט בדלקים הנובע מסגירת מעבר כרם שלום. בישראל מסבירים כי המחסור הוא תוצאה של הסכסוך בין החמאס לרשות הפלסטינית - הרשות מסרבת להעביר דלקים לרצועה בשל סירוב החמאס לשלם עבורם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחנת הכוח היחידה בעזה הפסיקה לפעול החל מאתמול (שישי) בבוקר, כך הודיעה החברה אמש: "החברה הפסיקה לפעול עקב מחסור בדלקים הנובע מסגירת מעבר כרם שלום". משמעות הדבר לפי ההודעה היא כי החברה תספק שש שעות חשמל מדי יום במקום 12 שעות שסיפקה עד כה. התחנה מספקת  כ-30% מתצרוכת החשמל ברצועה וחזרה לפעול לפני כ-14 יום לאחר שהושבתה כליל בתחילת חודש דצמבר.

תחנת הכוח בעזה
תחנת הכוח בעזה

השבוע, בעקבות הרג סאלח אבו-לטיף, צעיר ישראלי בן 22 שעסק בעבודות תחזוקה בגדר סמוך לנחל עוז, הורה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על סגירת מעבר כרם שלום לסחורות הנכנסות ויוצאות מעזה.
כשבועיים קודם לכן הסכימה ישראל להעביר סולר כעזרה הומניטארית בעת חירום לרצועה.

ארגון "בצלם" לזכויות אדם התרה השבוע מפני העונש הקולקטיבי המוטל על הרצועה והתריע על הנזק הצפוי לכלכלה ברצועה עקב כך ובין השאר על הנזק שייגרם כתוצאה מהשבתת התחנה. גורם רשמי במשרד הביטחון הגיב ומסר לסוכנות AFP הצרפתית, כי הפסקת ההזרמה של דלק לרצועה נובעת מסירובה של הרשות הפלסטינית להעביר לידי החמאס דלקים שהיא רוכשת בישראל, לאחר שהחמאס סירב לשלם לרשות את מחיר הדלק וצבר חובות כבדים כלפי הרשות.

 

1 Comment

  1. גידי
    28 בדצמבר 2013 @ 16:16

    אליק ,גם בטון וברזל חסר להם(הלך על בניית מנהרות).תמשיך להביא ידיעות משמחות כאלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן