Skip to content

צעד אחר צעד בהתמודדות עם סרטן השד

עמותת "אחת מתשע" מציעה מדריך פעולה וירטואלי ראשון מסוגו: ליווי האישה מרגע קבלת האבחנה ועד סיום הטיפולים וההתמודדות עם השלכותיהם והקניית כלים "לנהל את המחלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים המתמודדות עם סרטן השד וקרוביהן, משיקה מדריך פעולה ראשון מסוגו לנשים שזה עתה אובחנו כחולות במחלה. המדריך, המופיע במלואו באתר האינטרנט של העמותה, מלווה צעד אחר צעד את האישה החל מרגע קבלת האבחנה ועד סיום הטיפולים וההתמודדות עם השלכותיהם. ד"ר מירב בן דוד, מומחית באונקולוגיה קלינית וברדיותרפיה, מנהלת שירות הקרינה לשד מהמרכז הרפואי שיבא, העניקה ייעוץ רפואי בתהליך כתיבת המדריך.

המדריך מתייחס למספר צמתים מרכזיים בעת ההתמודדות עם המחלה ומספק אינפורמציה מעודכנת ומידע חיוני לגבי כל אחד מהם. המבנה של המדריך מאפשר לכל אישה שחלתה בסרטן השד, בכל שלב שהוא, להתמקד בנושאים הרלוונטיים ביותר עבורה.

המדריך מסייע במענה לשאלות רפואיות ואופרטיביות ומתייחס גם לסוגיות בהיבט הרגשי כמו: איך לשתף את הסביבה? איך לעבור את תקופת ההמתנה לטיפולים? איך להתארגן אישית ומשפחתית לקראת השגרה החדשה? ועוד. כמו כן, המדריך מספק מידע על הזכויות המגיעות לאישה שחלתה מקופות החולים, ביטוח לאומי, מס הכנסה, רשויות מקומיות ומקום העבודה.

יעל שפירא, מנכ"לית עמותת אחת מתשע: "המדריך מאפשר לנשים לקבל מענה לכל השאלות והחששות גם מהפן הרפואי וגם מהפן הנפשי. נשים רבות המאובחנות עם המחלה, הולכות לעיתים לאיבוד בין שפע האינפורמציה והמידע איתו הן צריכות להתמודד ואנו רואות את תפקידנו כעמותה לספק להן מענה ברור ובהיר. הנושא של ניהול מחלה הוא נושא חשוב שהממסד הרפואי צריך לתת עליו עת הדעת. אנחנו מנסות לתת לאישה כלים ל'נהל את המחלה שלה', אך ברור שהשהממסד הרפואי צריך להתייחס לנושא. לדוגמה, פגישה עם האונקולוג היא חשובה במקביל לפגישה עם הכירורג לפני שלב קבלת ההחלטות".

עמותת אחת מתשע מציעה מגוון של שירותי תמיכה, הניתנים על ידי אנשי מקצוע מתחומי העבודה הסוציאלית, הפסיכו-אונקולוגיה, ייעוץ משפטי ועוד. מדובר בטיפול אישי, יעוץ זוגי, איך לספר לילדים, קבוצות תמיכה, תמיכה לבני זוג וקבוצות לדמיון מודרך. הטיפולים מתקיימים במשרדי העמותה בת"א. קבוצות במקומות נוספים בארץ ייפתחו לפי דרישה. כל השירותים כרוכים בתשלום סמלי בלבד. נשים שידן אינה משגת, יקבלו סיוע ללא תשלום.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן