Skip to content

לבני: "צריך לומר את האמת: ההתנחלויות פוגעות בביטחון ישראל"

שרת המשפטים, הממונה על המו"מ עם הפלסטינים, מתחה ביקורת נוקבת על שותפיה מימין, הגורמים מדי יום ראשון למבוכה השבועית: "ח״כ מהימין מגיש הצעת חוק שבמדינה מתוקנת הוא לא היה חולם שהיא תעבור. ההצעה זוכה לתמיכה גורפת, לא מטעמים אידיאולוגים, שאותם אני מכבדת גם היא שונה משלי, אבל מטעמים של פוליטיקה צינית קטנה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, מזהירה מפני התגברות החרם על ישראל ואומרת כי מי שמנסה לספח אותנו לסכסוך, רוצה להפוך את ישראל להתנחלות מבודדת מהעולם.

לבני: "ישראל תהפוך להתנחלות מבודדת" (צילום: דן בר דוב)
לבני: "ישראל תהפוך להתנחלות מבודדת" (צילום: דן בר דוב)

בכנס כלכליסט בתל אביב אמרה הבוקר שרת המשפטים: "הסכסוך הוא תקרת הזכוכית של הכלכלה הישראלית. גם מי שלא רואה את תקרת הזכוכית הזו או לא רוצה לראותה, ימצא עצמו מרגיש אותה – כי היא לא נשארת סטטית מעל, אלא מאיימת לרדת על הראש שלנו. החרם הבינלאומי הכלכלי והאקדמי התחיל עם ההתנחלויות אבל עובר לישראל כולה. הייצוא כחול-לבן יפגוש בצרכנות אידיאולוגית, האוניברסיטאות – בחרם אקדמי והמחקר המפואר שלנו יתקל בהנחיות אירופאיות נוקשות – וזה לא נגמר שם, זה הולך ומתקדם בקצב אחיד ובטור הנדסי.

״אני מוכנה להאבק עם העולם על מה שחשוב", אמרה לבני. "על ביטחון ישראל אני נלחמת; על זכות הקיום של המדינה היהודית אני מתעקשת – אבל לא ניתן להסביר למה אנחנו אומרים שתי מדינות לשני עמים, וביד הימין שלנו אנחנו בונים ובונים ובונים בהתנחלויות. העולם לא מבין את זה.

״השאלה אינה אם יש פרטנר", אמרה שרת המשפטים, הממונה גכם על המו"מ עם הפלסטינים. "אנחנו צריכים לסמן מטרה ולפעול. הפרטנר שלי הוא הציונות. ואם אין פרטנר פלסטיני – עלינו לעשות הסכם עם העולם. המו״מ היום אינו מתנהל רק עם הפלסטינים, הוא גם עם העולם דרך ארה״ב שהיא לא רק המתווך, אלא בת ברית שאיתה חולקים באינטרסים משותפים. אפשר עדיין לעשות הסכם עם הפלסטינים ועם העולם ולגייס אותו לאינטרסים שלנו".

וכאן עברה השרה לבני למתיחת ביקורת נוקבת על שותפיה לקואליציה מהימין: "כך קורה שיש בממשלה, בכל ביום ראשון, את המבוכה השבועית: ח״כ מהימין מגיש הצעת חוק שבמדינה מתוקנת הוא לא היה חולם שהיא תעבור. ההצעה זוכה לתמיכה גורפת – לא מטעמים אידיאולוגים – אידיאולוגיה אני מכבדת גם היא שונה משלי – אבל מטעמים של פוליטיקה צינית קטנה. אתמול קיבלנו דוגמה בצורת החוק לספח את הבקעה", אמרה לבני.

״הערבוב והקשר שעושים בימין בין ההתנחלויות לביטחון – בדיוק כפי שנעשה אתמול עם חוק הבקעה – הוא הטעייה וטעות ופוגע ביכולת שלנו לחזק ולקבע את הביטחון", אמרה השרה לבני. "צריך גם כאן לומר את האמת: ההתנחלויות פוגעות בביטחון ישראל. העולם יכול להבין ביטחון. העולם יקבל את זכותה של ישראל להגן על עצמה. אבל העולם רואה את ההתנחלויות כקולוניאליזם והוא מתנגד לזה. מספיק להשתמש בביטחון ישראל כדי לשרת אידיאולוגיה שהיא לא האידיאולוגיה של רוב הציבור בישראל. ואזרחים לא נותנים ביטחון. אני לא רוצה שמשפחות עם ילדים יגנו עליי. זה תפקידו של צה״ל.

"אנחנו בצומת בין שתי דרכים: אלה שמובילים אותנו לבידוד, הם אלה שמספחים את הסכסוך עד לנקודת האל חזור והופכים את ישראל להתנחלות מבודדת בעולם. אני רוצה להוביל את ישראל בדרך הפוכה: דרך שפותחת את ישראל לכלכלת העולם ומנפצת את תקרת הזכוכית.  וכלכלה של הזדמנויות במקום תקרת הזכוכית", אמרה שרת המשפטים.

גם שר האוצר, יאיר לפיד, קרא להגיע להסדר עם הפלסטינים "אנחנו עדיין צריכים להביא הסדר עם הפלסטינים, כי הגיע הזמן להיפרד מעליהם", אמר לפיד. "אנחנו לא מחפשים חתונה עם הפלסטינים.  אנחנו רוצים להתגרש מהם סוף סוף כי אנחנו לא יכולים לבלוע אל קרבנו יותר מארבעה מיליון פלסטינים ולהמשיך להיות מדינה יהודית וציונית".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן