Skip to content

כ-12 אלף עובדים הצטרפו להסתדרות הלאומית ב-2013

בין הארגונים שהצטרפו: פרטנר, פז, אלדן, מאפיית בל גר, אלקטרה מוצרי צריכה, אלקטרה מעליות, דרך ארץ, עובדי חברות אבטחה, חברות ניקיון, רשויות מקומיות ועובדי מגזר ציבורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית
יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית

ההסתדרות הלאומית מסכמת את 2013 כשנת פעילות מוצלחת ומשגשגת. על פי נתוניה, הצטרפו השנה כ-12 אלף עובדים להסתדרות הלאומית. המדובר בגידול של כ-20% ביחס למספר העובדים שהצטרפו להסתדרות הלאומית אשתקד. בין הארגונים שעובדיהם הצטרפו השנה להסתדרות הלאומית: פרטנר, פז, אלדן, מאפיית בל גר, אלקטרה מוצרי צריכה, אלקטרה מעליות, דרך ארץ, וכן עובדי חברות אבטחה, חברות ניקיון, עובדים זרים בענף הבניין, רשויות מקומיות ועובדי מגזר ציבורי.

בשנת 2013 חתמה ההסתדרות הלאומית על עשרות הסכמי עבודה קיבוציים, ניהלה מאבקים מקצועיים במקומות עבודה שונים לצורך קידום זכויותיהם של העובדים, ייצגה עשרות רבות של עובדים בהליכים משפטיים שונים ומורכבים, ניהלה סכסוכים קיבוציים וועדות פריטטיות וקיימה הליכי בחירות במקומות עבודה.

2013 הייתה גם השנה הראשונה שבה החליטה ההסתדרות הלאומית, כי נכון וראוי להסדיר את סוגיית התחרות בין ארגוני עובדים, ואכן, לאחר קבלת מלוא עמדתה קבע בית הדין הארצי לעבודה בפסק דין תקדימי כללים לתחרות בין ארגוני עובדים הכוללית את המותר והאסור. בהסתדרות הלאומית משוכנעים כי סוגיה זו לא הייתה מוסדרת אלמלא פריחתה כאיגוד מקצועי דומיננטי, כללי, ותחרותי המציע סל שירותים אטרקטיבי לחבריו.

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית: "אני מברך את אלפי העובדים שהצטרפו להסתדרות הלאומית. אנו עדים לכך כי יותר ויותר עובדים מכירים בכוחו של ארגון עובדים מרכזי כמו ההסתדרות הלאומית, כארגון המקדם ונלחם על זכויות העובדים וזכותם להתארגן כארגון העובדים כללי, המונה יותר מ-50 אלף עובדים.

"בשנת 2013, השיקה השנה הסתדרות הלאומית את קולקטיב הצרכנות שווה, המעניק הטבות כספיות חסרות תקדים לחברי ההסתדרות הלאומית ובני משפחותיהם בתחומים מגוונים. הטבה זו מצטרפת להענקת ביטוח תרופות מצילות חיים חינם לחברי ההסתדרות הלאומית וזאת כחלק ממדיניות הארגון למתן הטבות כבונוס לחברות בארגון העובדים".

יאיר שלם, מנכ"ל ההסתדרות הלאומית: " אנו נמצאים בצמיחה מתמדת במספר העובדים אשר בוחרים להצטרך אלינו. פיתחנו מערכות מתקדמות לצורך קליטת מסות של חברים חדשים בארגון כאשר השירות לחבר ולוועדי העובדים נמצא בראש סדר העדיפויות.אני סמוך ובטוח כי בשנה הקרובה נראה התארגנויות עובדים חדשות בארגונים נוספים. העובדים מבינים שרק בהיותם יחד הם מהווים כוח משמעותי מול הנהלת הארגון ואנו שם בכדי ללוות ולסייע בידם בכל שלבי ההתארגנות".

1 Comment

  1. גיל
    2 בינואר 2014 @ 10:15

    אני עובד חבר' דרך ארץ ואני שמח שזה סוף סוף קרה! מקווה שעוד ועוד עובדים יבינו שזה לטובתם ושההנהלות לא ינסו לסקל נסיונות התאגדות של עובדים. סה"כ זה לטובת כולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן