Skip to content

הנשיא פרס: "לא נסבול פגיעה במקומות הקדושים לנצרות"

בקבלת הפנים המסורתית שערך הנשיא לראשי הכנסיות הנוצריות לרגל השנה החדשה, הוא הבטיח עוד: "במקומות בהם תופיע אלימות, נמשיך לנקוט בצעדים כנגדה. אין מקום לאלימות בחברה שלנו מטעמי דת". שר הפנים, גדעון סער: "נגיב בעוצמה לגילויי תג מחיר. ממשלת ישראל לא תסבול כל מתקפה כנגד חופש הדת בכל מקום בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, מגנה את אירועי תג המחיר, שהיו השנה כנגד קברים ואתרים קדושים נוצריים ומדגיש כי ישראל לא תסבול פגיעה במקומות הקדושים לנצרות: "אני חש כעס אישי נוכח העלבונות שחלק ממנהיגי הדת הנוצרים בישראל נאלצו לסבול לאחרונה", אמר הנשיא פרס לראשי העדות הנוצריות בישראל, בקבלת הפנים המסורתית שערך להם לרגל השנה האזרחית החדשה.

"ישראל הייתה ותישאר לעולם מחויבת לחופש הדת של כל אזרחיה", אמר פרס. "נמשיך לאפשר גישה למקומות הקדושים, כנסיה מסגד או בית כנסת לכולם. בארץ הקודש זוהי חובתנו לאפשר את הדו קיום בין הדתות תוך כבוד הדדי. אני מקווה כי בשנה החדשה דו הקיום והחיים ביחד בסביבתה של עיר הקודש ירושלים יהיו דוגמא והשראה לאחווה ותקווה בעולם כולו. במקומות בהם תופיע אלימות, נמשיך לנקוט בצעדים כנגדה. אין מקום לאלימות בחברה שלנו מטעמי דת – אי אפשר לסבול זאת".

"כעס אישי". נשיא המדינה שמעון פרס וראשי הכנסיות הנוצריות (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"אני חש כעס אישי". נשיא המדינה וראשי הכנסיות הנוצריות (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא הדגיש כי על הקהילה הבינלאומית לפעול כנגד ארגוני הטרור הקיצוניים וגינה את מתקפת פיגועי הטרור ברוסיה ואמר: "עלינו לעמוד יחד נגד כוחות הטרור הקיצוניים המתפשטים בעולם, ביומיים האחרונים נהרגו יותר מדי קורבנות חפים מפשע ברוסיה על ידי כוחות שנאה. מחשבותינו עם משפחות הקורבנות ואנו מתפללים להחלמתם של הפצועים".

הנשיא הדגיש  כי השאיפה לשלום היא העומדת בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל ואמר: "שיחות השלום עם הפלסטינים ממשיכות והן התקווה הגדולה לעמנו ולפלסטינים- פתרון הסכסוך בינינו יביא לשינוי ביחסים בין יהודים ומוסלמים ובין כל הדתות. הגיע הזמן כי אנו והפלסטינים נתרחק משיח של אויבים ונעבור לדיאלוג של ידידות ושיתוף פעולה".

בסיום בירך הנשיא ברכה מיוחדת לשנה החדשה לנוצרים בעולם כולו: "על אף הבדלי הדתות יש לנו יותר שמאחד בינינו מאשר שמפלג – ואנו מסתכלים קדימה באופטימיות. הבית הזה הוא הבית של כולכם. אני פונה אליכם כמנהיגי דת, מובילי אמונה, ראשי קהילה ואנשי שלום- לבנות גשרים של הבנה ושל שלום עבור כולנו. זה בידינו ובידי האזרחים בכל מקום בעולם. ישראל מצפה השנה לביקור האב הקדוש- האפיפיור פרנציסקוס, דוגמא נהדרת לרוח חדשה של תפילות ואמונה, המביא עמו ערכים חדשים של תקווה וסובלנות- מישראל אני מאחל לכולם חג מולד ושנה חדשה וטובה".

גם שר הפנים גדעון סער התייחס להתקפות נגד המוסדות ובתי הקברות הנוצריים: ״לאחרונה התוודענו לתיאורים קשים של התקפות על נוצרים בירושלים באתרים הקדושים", אמר. "אנו נגיב בעוצמה לגילויים אלו. אני מגנה בתוקף את התופעה הזו וכל תופעה של תג מחיר. ממשלת ישראל לא תסבול כל מתקפה כנגד חופש הדת בכל מקום בישראל. האתרים הקדושים שייכים לכולם. התוקפים לא מייצגים את העם היהודי וערכיו. אני תקווה שפושעים אלו יובאו על עונשם בקרוב״.

הפטריארך היווני תיאופולוס אשר נשא ברכה לשנה החדשה בשם ראשי העדות הנוצריות אמר:  "כבוד הנשיא אני מעריך את עמדתך החזקה והברורה נגד גל תג המחיר שפקד את קהילתנו בעיקר בירושלים. בתפקידנו כראשי הכנסיות והקהילות הנוצריות מובנת לנו המורכבות של התנהלות החוק מול מספר רב של אנשים בשטחים מאד קטנים.  אנו מודים לרשויות והמשטרה והביטחון על עבודתם הקשה והאחראית. אולם, בכדי להימנע מחזרה על טעויות העבר, ניתן לעשות יותר בכדי להקל על התנאים והגישה של צליינים מכל העולם לאתרים הקדושים כמו גם לאנשי הקהילה שלנו אנו, ובכך להעמיק את הקשר ואת הערכים הדמוקרטים של חופש הפולחן".

בקבלת הפנים השתתפו כל ראשי העדות הנוצריות, הפטריארך היווני תיאופולוס, הפטריארך הלטיני פואד טואל, נציג הפטריארכיה הארמנית ארכיבישוף ארוס, הקוסטוס פייר בטיסטה הממונה על המקומות הקדושים בוותיקן והארכיבישוף אליאס שקור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן