Skip to content

סין נכונה להרחיב את שיתוף הפעולה עם ישראל

מסר שגריר ישראל בסין מתן וילנאי בישיבת ועדת השרים לקידום הקשרים הכלכליים עם סין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתכנסה היום. פרופ' יוג'ין קנדל, העומד בראש הוועדה הבין משרדית לחיזוק הקשרים הכלכליים עם סין עדכן על הקמת קבוצות עבודה משותפות עם סין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשכת ראש הממשלה בירושלים התכנסה היום ועדת השרים לקידום הקשרים הכלכליים עם סין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בישיבה השתתפו השרים ישראל כץ, סילבן שלום, עוזי לנדאו ויעקב פרי, סגן השר זאב אלקין ונציגי המשרדים השונים.

על השטיח האדום. ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת סין סוקרים משמר כבוד (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
על השטיח האדום. ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת סין סוקרים משמר כבוד (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)

להעמיק את שיתוף הפעולה

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה נתניהו: "המטרה של ועדת השרים הזאת היא לתאם את כלל פעולות משרדי הממשלה כדי להעמיק את שיתוף הפעולה בין סין וישראל. בשנה האחרונה נפגשתי עם צמרת הממשל הסיני – הנשיא, ראש הממשלה ושר החוץ של סין. אנחנו רואים עלייה בהגעת משקיעים סינים לישראל והיעד שלנו הוא להגדיל בעקביות את המסחר עם סין, שנה אחרי שנה.

"זהו אחד האפיקים המרכזיים להבטחת המשך צמיחת הכלכלה הישראלית לצד המשך ההשקעה בתשתיות, המשך הכנסת האוכלוסייה החרדית והערבית לשוק העבודה וטיפוח טכנולוגיה מתקדמת, בראש ובראשונה בתחום הסייבר שכבר מחולל מהפך בנגב ותורם לצמיחה הכוללת של המשק".

שגריר ישראל בסין מתן וילנאי עדכן בתחילת הפגישה על הכוונה לפתוח קונסוליה ישראלית חדשה בעיר צ'אנגדו ועל הנכונות בסין להרחיב את שיתוף הפעולה עם ישראל.

חקלאות, מים, אנרגיה הייטק וקלינטק

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, העומד בראש הוועדה הבין משרדית לחיזוק הקשרים הכלכליים עם סין, אשר ביקר בחודש ספטמבר בסין בהמשך לסיכום בין רה"מ נתניהו עם ראשי הממשל הסיני על הקמת הצוות, עדכן בישיבה על הפעולות המשותפות ועל הקמת קבוצות עבודה נושאיות שעוסקות בחקלאות, מים, אנרגיה, הייטק וקלינטק.

קנדל הציג גם את תוכנית העבודה לשנת 2014 הכוללת גם מפגשים של קבוצות עבודה משותפות בישראל ובסין. קנדל אמר: "מאז ביקורו של רה"מ בסין בחודש מאי האחרון ניתן לראות שההתעניינות בשיתופי פעולה עם ישראל גדלה לאין ערוך לכל אורך השדרה הכלכלית בסין ויש לנו הזדמנות לערוך פריצת דרך משמעותית בכיוון הזה". פרופ' קנדל הוסיף וציין את החשיבות שיש למתן חסות ממשלתית לפעולות גופים עסקים פרטיים בסין.

הקמת הוועדות

ב-19 במאי השנה הוחלט בישיבת הממשלה, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעמוד בראש ועדת שרים מיוחדת, לסחר עם סין – שעליה סוכם בפגישתו עם ראש ממשלת סין. הממשלה אישרה גם הקמת שתי ועדות שמטרתן לגבש תוכנית פעולה לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לסין ולהגברת הסחר, ההשקעות ההדדיות ומיזמי המחקר והפיתוח בין שתי המדינות.

הוועדות הוקמו בהמשך לסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמיתו ראש ממשלת סין, לי קצ'יאנג, במהלך ביקורו של ראש הממשלה בסין לפני כשבועיים, על הקמת גופים בשתי המדינות שיפעלו לחזק את הקשרים הכלכליים ביניהן.

כמה מהפעילויות השנה עם סין

• בחודש אוגוסט השנה חתמו ישראל וסין על הסכם תעופה חדש, המגדיל באופן משמעותי את תדירות הטיסות בקווים שבין שתי המדינות ומאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל וסין להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. במקביל הציע ראש מינהל התעופה הסינית לקלוט טייסים ישראליים שיטוסו בחברות סיניות.

• ב-10 בנובמבר השנה הגיעו לביקור בארץ נציגי קרן הון סיכון פינג אן ונצ'ר, חברה בת של תאגיד הביטוח הסיני פינג אן (Ping An Insurance)), המחזיק בנכסים בשווי של כ-450 מיליארד דולר הגיעו לארץ בהובלת אלעד גפני, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בשנחאי. הביקור כלל פגישות במרכזי מחקר, מוסדות אקדמאים וחברות ישראליות מובילות בתחום הציוד הרפואי ובקרנות הון סיכון ישראליות.

• ב-21 בנובמבר השנה אמר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, אריאל בתום פגישה עם שגרירת סין בישראל ג'או יאנפינג, כי "הסכם להבאת אלפי פועלים סינים אפשרי בתחילת 2014" לדבריו הבאת הפועלים הסינים היא הכרחית להורדת מחירי הדיור.

• ב-24 בנובמבר השנה נועד שר האוצר יאיר לפיד בלשכתו עם שגרירת סין בישראל, גאו יאנפינג. לפיד הציג בפני השגרירה הסינית את פרויקט הדיור להשכרה של קבינט הדיור, והציע לקרוא לחברות בנייה סיניות להתמודד במכרזים של החברה הממשלתית לדיור להשכרה. השגרירה הסינית הביעה עניין וסוכם כי תיבדק אפשרות כי חברות השקעה סיניות ישקיעו בישראל בפרויקט הדיור להשכרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן