Skip to content

חס וחלילה שמישהו יהיה שמח

גבירתי שרת הבריאות: אין דרך להוכיח מה שלא קורה - ראוי לעסוק במה שכן קורה. בשעה שכל העולם יודע שטבק ואלכוהול מזיקים וממכרים וקטגורית אינם טובים לבריאות - יש הוכחות למכביר לכך שהקאנביס אכן מסייע לחולים ולאלה שסובלים מכאבים. למעשה, הרבה יותר משעושות תרופות חוקיות רבות. אבל את בחרת את הצד של חברות התרופות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יופי של שרת בריאות יש לנו. מוקפת יועצים, ומתפתלת כמו נחש מסביב לנושא הכי פשוט שיש: קנאביס. עזבו את צירוף המילים "קנאביס רפואי". קנאביס רפואי הוא בעצם גראס מצ'וקמק. וגראס, כך אומרים רבים וטובים, עשוי להיות טוב לבריאות. עדיין לא ברור עד כמה הקנאביס מזיק לבריאות, וכמוהו גם החשיש. הדעות חלוקות גם בנוגע להתמכרות אליהם. אבל יש המון מחקרים שמוכיחים כי אלכוהול וסיגריות ממכרים מצד אחד וקטלניים מצד שני. אבל הללו חוקיים.

אז למה כל מערכת הבריאות נלחמת עד חורמה דווקא בקנאביס?

כסף. הרבה כסף. רופאים רבים חיים מהבונוסים שהם מקבלים מחברות התרופות, כשהם רושמים למטופלים שלהם מרשמים לתרופה זו או אחרת. לחברות התרופות יש לובי מפלצתי בעוצמתו, שכן תרופות זה עסק טוב במיוחד. תמיד יהיו חולים. הקנאביס, לעומת זאת, יוריד תרופות רבות (ומזיקות) מהמדפים ויפגע קשות בכיסן של הקונגלומרטים של יצרני התרופות, ובעקבותיהם ייפגעו אינטרסנטים רבים אחרים. במערכת הפוליטית בכלל ומערכת הבריאות בפרט. אלה שמעדיפים את כיסם הפרטי על בריאות הציבור.

מחירן של תרופות נקבע על בסיס שרירותי' וחברות התרופות עושות הון תועפות מהצרות של הציבור. ולך תתווכח עם הרוקח שלך על מחירה של תרופה.

קנאביס, לעומת זאת, מהווה בעיה חמורה למדינה. כל אחד יכול לגדל אותו? טירוף מוחלט. שמעתם פעם על דבר כזה שאדם יכול לגדל בעצמו את התרופות שלו? עוד מעט נרצה לגדל ירקות במקום לרכוש אותם בסופרמרקט במחירים מופקעים, לא נשמע כדבר הזה.

כסף ועוד הרבה כסף לא יגיע אל קופת המדינה. אלכוהול וסיגריות ומוצרי טבק ממוסים בשיעורים מטורפים – יותר מ-80 אחוזים ממחיר מוצרי הטבק הוא מיסים נטו; קנאביס לעומת זאת, יהיה קשה מאוד למסות, אם כל אחד יוכל לגדל אותו בעצמו ולעצמו.

אז יעל גרמן נלחמת עד חורמה בכל אפשרות שקנאביס רפואי מדולל בצורה מעוררת רחמים יהיה זמין לציבור שזקוק לו נואשות, מאחר שלחברות התרופות אין ולא יהיה פתרון עבורם. אבל היא פוחדת מזליגה. אבוי, יהיו אנשים שיהיו שמחים אחרי שקצת קנאביס ייפול להם לידיים.

יעל גרמן - איור: עמית מנדלזון

בסופו של דבר, כשגבה אל הקיר אישרה גרמן את חוק הקנאביס הרפואי הנכה, ובו זמנית שלפה את המשפט הבא, שרק מוכיח מי היא ואת מי היא מיצגת: "אין עדיין שום הוכחה לכך שקנאביס באמת עוזר. זה כנראה עושה טוב לאנשים, אבל עדיין אין הוכחות שזה לא גורם לנזק".

אז ככה הגברת גרמן: לא מוכיחים מה שלא קורה – מה שצריך להוכיח הוא מה שכן קורה. האם כל אחד צריך לממן חקירה פרטית שתוכיח שאין לו אחות? ואם זה עושה טוב לאנשים, זה רע? וכן, גברת גרמן, יש הרבה הוכחות שזה עוזר. למעשה, עוזר יותר מהרבה מאוד תרופות מזיקות, עמוסות כימיקלים, שמציעות חברות התרופות. אבל במידע הזה יהיה קשה להשתמש: כי הרי הקנאביס לא חוקי.

מילכוד 22 הוא משחק ילדים לעומת מלכוד הקנאביס.

אז לכי הביתה הגברת גרמן. ניתנה לך הזדמנות נדירה לעשות משהו טוב למען הציבור, ובחרת את הצד של חברות התרופות. למה? אולי בגלל שגם את יודעת שאין עתיד.

גילוי נאות: הכותב עישן, מעשן ויעשן קנאביס וזה עושה לו טוב, מסייע לבריאותו וזול יותר מכל תרופה אחרת שאפשר לרכוש באופן חוקי בבית מרקחת.

9 Comments

  1. צחי
    25 בינואר 2014 @ 9:14

    מסכים איתך לגמרי
    העולם יהיה יותר יפה בלי אלכוהול אך עם יותר קנביס רפואי ושאינו רפואי

  2. יפה
    9 בינואר 2014 @ 14:02

    כמו שיותר מרמז זיו טרנר , "יש עתיד" נוסדה ע"י אבינועם טרנר , סמנכ"ל טבע , ועוד שורה של עסקנים ואנשי עסקים. היא כמובן פועלת לקידום האינטרסים של חבריה , ובטח הבכירים שבהם.

  3. אמיר פכר-אריה
    7 בינואר 2014 @ 13:48

    אני לא רוצה להוסיף על הבלגן בישראל גם חשיש חוקי
    אפילו שהוא דאונר.
    למשל מפחיד אותי איך יהיה לנהוג אם נוסף על השיכורים יהיו גם מסטולים

    • עמית מנדלזון
      7 בינואר 2014 @ 14:31

      אמיר הבעיה היא חוסר ידע, מי שמסטול מחשיש או קנאביס באופן טבעי רגוע יותר, ככה זה עובד, לא מדובר בסם מרץ אלא בחומר מרגיע.

      • אמיר פכר-אריה
        7 בינואר 2014 @ 16:18

        אני יודע – זה מה שמפחיד אותי.
        החיים בישראל לחוצים ומאימים.
        אני לא רוצה שהנהג לפני או מאחורי או מולי יהיה יותר עצבני בגלל בירה\ודקה
        וגם לא יותר רדום בגלל חשיש
        לא מפריע לי שבזמן הפנאי אתה או אני נרגע עם מה שזה לא יהיה.
        אני פוחד מנהגים ומתקני מעליות וחשמלאים ו… "רגועים" מדי בזמן העבודה ו/או על הכביש

        • עמית מנדלזון
          7 בינואר 2014 @ 16:38

          רואים שלא עישנת אף פעם ידידי, אנשים לא מעשנים ונוהגים זה בדיוק מה שלא רוצים הרעיון הוא להינות מזה בבית, גם אם זה יהיה חוקי זה עדיין לא משנה, כאן חשיש ומריחואנה זמינים להחריד ואנשים אמנם מעשנים ברחוב אבל איש לא נתפס נוהג בהשפעתם

  4. כאנאביס מריחואנה וחשיש
    5 בינואר 2014 @ 22:37

    בכל מדינה מערבית מתוקנת נבחרים אנשים להיות שרים בתחומים שבהם יש להם מושג מסויים, עבר, נסיון, הכשרה קודמת וכיוצא באלו. עבר אדמיניסטרטיבי לצורך העניין לא מעניק נקודות זכות למי שמתיימר לקבוע מדיניות שעניינה בריאות העם. בכל מדינה מערבית מתוקנת, כאמור.

  5. זיו טרנר
    5 בינואר 2014 @ 22:37

    תזכיר לי מיהם האבות המייסדים של יש עתיד?

    (תעשה גוגל על אבינועם ספיר)

  6. גידי
    5 בינואר 2014 @ 6:55

    איך השכל הישר עובד הפוך ? איך החלטה אחת יכולה להבדיל בין יום ללילה.איך ההבדל בין קדנציה מוצלחת ותהילה נגמרת בשירת העשבים…! צודק הכותב !
    כן לדעתי שרת הבריאות טועה ונכנעת ללחצים(טיקונים) .אפילו במקורות לא מתנגדים ואף ראו את הסגולות הטובות של העשב הזה.
    אני רק מבקש בטרם החלטה לבדוק אם הקנאביס גורם לאנשים לנטות שמאלה…סתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן