Skip to content

לקראת השנה החדשה: יתכנו מימושים

השנה הקרובה תהיה מאתגרת במיוחד כאשר רוב הפוקוס יהיה על ארה"ב אשר נכנסת לתהליך של הידוק מוניטארי, שיכלול בין היתר צמצום היקף רכישות האג"ח ואולי לקראת סופה גם העלאת ריבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת נעילת אחת השנים היותר מבורכות עבור המשקיעים, עולות שאלות רבות בעניין השנה הבאה עלינו לטובה. אנו מעריכים, כי גם בשנה הנכנסת יתכנו מימושים בפתיחתה ורק בהמשך הקונים יחזרו לזירה. חשוב לזכור כי השנה הקרובה תהיה מאתגרת במיוחד כאשר רוב הפוקוס יהיה על ארה"ב אשר נכנסת לתהליך של הידוק מוניטארי, שיכלול בין היתר צמצום היקף רכישות האג"ח ואולי לקראת סופה גם העלאת ריבית. הכל נתון יהיה לשינוי בהתאם להתפתחויות הכלכליות שם. נתוני המקרו ירכזו עניין רב השנה, בעיקר נתוני התעסוקה של ארה"ב אשר ייקבעו את המדיניות המוניטארית של הפד' לכל אורך השנה.

גם המצב הכלכלי באירופה ירכז עניין רב. מדינות רבות עדיין נמצאות במצוקה, חלקן גלשו למיתון או בצמיחה איטית במיוחד. המצב השברירי בגוש האירו עשוי גם להעיב על האירו אשר יתקשה לבסס את מעמדו מעל 1.38.

היום השווקים יסגרו מוקדם מהרגיל ומחר לא יתקיים מסחר במרבית השווקים בעולם לרגל חגיגות הסילבסטר. המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את המסחר אמש במגמה מעורבת והיום לא צפוי להיות שונה.

במישור המקרו כדאי לעקוב היום אחרי מדד מחירי הבתים של קייס שילר ואמון הצרכנים בארה"ב. מדד המחירים הסוקר את השינויים במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב צפוי להצביע על עליה של 13.4% במחירי הדיור לעומת 13.3% שנרשם בחודש שעבר. אמון הצרכנים צפוי לרשום קריאה של 76.5 נקודות לעומת 70.4 הנקודות שנרשמו בחודש קודם.

בזירת המט"ח הבינ"ל, הדולר נחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. האירו בוחן בשעה זו את אזור ה-1.38 דולר לאירו. הפאונד גם כן מתקרב לרמה קריטית של 1.65 דולר לפאונד אשר פריצתה תוביל לזינוק אל עבר 1.67.

זירה מקומית

המדדים המקומיים סגרו אמש בעליות שערים קלות, כאשר מדד ת"א 25 הוסיף 0.29% לערכו וסגר בסמוך ל-1319 הנקודות.

בזירת המט"ח, הלחץ על הדולר גובר וכך גם גובר הלחץ על בנק ישראל אשר אינו ממהר להתערב על מנת לבלום את התחזקותו של השקל הפוגעת בכלכלה המקומית. הצמד המקומי קבע שפל חדש באזור 3.466. הרמה הקריטית של 3.5 שקלים לדולר הפכה כעת להתנגדות, דבר אשר מהווה איתות דובי ברור לקראת נפילה אפשרית לכיוון 3.4.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן