Skip to content

תג מחיר בכפר ליד בית אל: רכבים שרופים וכתובות מאיימות

כתובות תג מחיר בכפר דורא אל קרע: "דש לג'ון קרי", "על יהודה ושומרון תהיה מלחמה". בנוסף מבטיחים העבריינים האלמונים: "ישפך דם והרבה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב תג מחיר – שלושה כלי רכב הוצתו וכתובות נאצה רוססו הלילה (שלישי) על קיר מבנה המצוי בפאתי הכפר דורא אל קרע, ממש ליד הגדרות של התנחלות בית אל. כוחות הביטחון הוזעקו על ידי התושבים שהתריעו על כניסת אלמונים ליישוב וגילו את כתובות הנאצה והרכבים השרופים.

(צילום: איאד חדד "בצלם")
(צילום: איאד חדד "בצלם")
(צילום: איאד חדד "בצלם")
(צילום: איאד חדד "בצלם")

ממשטרת ש"י נמסר כי החקירה הועברה לידי היחידה לחקירת פשעים לאומניים בימ"ר מחוז ש"י. בכתובות הנאצה נרשם מסר למזכיר המדינה האמריקני: "דש לג'ון קרי", ו-"על יהודה ושומרון תהיה מלחמה". בנוסף נרשמה האזהרה"ישפך דם והרבה", והבטחה כי "המשך יבוא". זו לא הפעם הראשונה שאלמונים חודרים לכפר ומבצעים שם הצתות של כלי רכב. תושבי הכפר מתלוננים כי אירועים מסוג זה חוזרים על עצמם אחת למספר חודשים. עד כה טרם נעצר איש ופעולות החקירה נמשכות.

(צילום: איאד חדד "בצלם")
(צילום: איאד חדד "בצלם")

האירוע הזה מתאפיין בהחמרת המסרים ובאיום המבטיח שדם שישפך וההמשך יבוא. לפני כשלושה שבועות רוססו כתובות נאצה בכפר בקה אל גארביה, שם נכתב העל גבי המסגד "מוחמד חזיר", וחלונותיהם של שבעה כלי רכב נופצו.

בשנתיים האחרונות תיעד ארגון בצלם חמישה אירועים באותו מקבץ בתים ממש: המוקדם ביותר במרץ 2011 והאחרון בספטמבר 2013. בשלושה מהאירועים הוצתו מכוניות ורוססו כתובות בעברית, באחד הושלך בקת"ב על בית, ובאירוע נוסף רוססו כתובות. באף לא אחד מן האירועים לא אותרו העבריינים.

הווידאו הבא צולם גם הוא על ידי איאד חדד מ"בצלם":

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן