Skip to content

סקר: ירידה בנכונות ישראלים ופלסטינים לפתרון שתי מדינות

עוד עולה מהסקר כי 39% מקרב הישראלים חושבים שמעורבות זו תצליח ו- 29% חושבים שהיא תיכשל. בהשוואה לראשית כהונתו של אובמה, ישנה ירידה קלה באופטימיות בקרב הישראלים לגבי מידת הצלחתה של המעורבות האמריקנית בהובלת אובמה. אז סברו 42% כי מעורבות כזו תצליח, בעוד 30% חשבו שהיא תיכשל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירידה משמעותית בנכונות הישראלים והפלסטינים להיענות ללחץ אמריקני בהנהגת אובמה לקבל את פתרון שתי מדינות לשני עמים.

כך עולה מממצאי הסקר החדש, שנערך במשותף על ידי  פרופסור יפעת מעוז  ממכון הרי טרומן והמחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים ופרופסור חליל שקאקי מהמרכז הפלסטיני למדיניות ולחקר דעת קהל ברמאללה (PSR). הסקר המשותף נערך בתמיכת קרן אדנאואר בירושלים וברמאללה.

"ירידה משמעותית בנכונות להיענות ללחץ אמריקני בהנהגת אובמה" (צילום: אתר הבית הלבן)
"ירידה משמעותית בנכונות להיענות ללחץ אמריקני בהנהגת אובמה" (צילום: אתר הבית הלבן)

יחד עם זאת, מהסקר עולה כי למרות  הירידה בנכונות של הישראלים והפלסטינים להיכנע ללחצים אמריקניים, עדיין קיים רוב בשני הצדדים התומך בפתרון של הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.

מהסקר עולה כי רק  41%  מהישראלים סבורים כי על ישראל לקבל את פתרון שתי מדינות לשני עמים במידה ויהיה לחץ מצד ארה"ב לקבלו, ירידה משמעותית בהשוואה לראשית כהונתו של אובמה, אז 52% מהציבור הישראלי חשבו כי ישראל צריכה להיענות ללחץ אמריקני בסוגיה זו. על פי הסקר הנוכחי, 43% סבורים כי על ישראל לדחות את פתרון שתי מדינות לשני עמים  גם במידה שיהיה לחץ מצד ארה"ב לקבלו.

גם בקרב הציבור הפלסטיני ניכרת ירידה, בהשוואה לסקרים קודמים, בנכונות הפלסטינים להיענות ללחץ אמריקני לקבלת הסדר שלום המבוסס על פתרון שתי מדינות לשני עמים – רק 36% בהשוואה ל-47% בראשית כהונתו של אובמה.

עם זאת, מדגישים עורכי הסקר כי אחוז התומכים בפתרון שתי המדינות לשני עמים נותר יציב וגבוה בשני הצדדים: 63% מקרב הישראלים ו-53% מקרב הפלסטינים.

 עוד עולה מהסקר כי על רקע המעורבות האמריקנית הנמשכת בניסיון לפתור את הסכסוך, 39% מקרב הישראלים חושבים שמעורבות זו תצליח ו- 29% מקרב הישראלים חושבים שהיא תיכשל. בהשוואה לראשית כהונתו של אובמה, ישנה ירידה קלה באופטימיות בקרב הישראלים לגבי מידת הצלחתה של המעורבות האמריקנית בהובלת אובמה. אז סברו 42% כי מעורבות כזו תצליח, בעוד 30% חשבו שהיא תיכשל. יחד עם זאת, בהשוואה לסקרים קודמים, ניכרת עלייה בשיעור הישראלים הסבורים שלארה"ב, בהנהגת אובמה, מדיניות פרו-ישראלית או מאוזנת לשני הצדדים.

 המדגם הישראלי כלל 601 מרואיינים שרואיינו בראיונות טלפוניים בעברית, ערבית ורוסית בין ה-12 ל-21 בדצמבר 2013 , וגודל טעות הדגימה הוא 4.5%. המדגם הפלסטיני מייצג את תושבי הגדה רצועת עזה ומזרח ירושלים וכלל 1270 מרואיינים מגיל 18 ומעלה שרואיינו ב-127 מקומות בגדה וברצועת עזה, בראיונות פנים אל פנים. גודל טעות הדגימה הוא 3%. הראיונות נערכו בין ה-13 ל-16 בדצמבר 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן